בחודשים ינואר ופברואר המשיכה הירידה ביבוא מוצרים מצפון אירופה לארצות הברית. זאת למרות הגידול בכלכלה האמריקאית, שצפויה לעמוד על 1.9% בחישוב שנתי.
לדברי משרד היועצים הימיים Drewry, הקיטון ביבוא מגביל את המובילים הימיים ביכולתם להעלות את מחירי ההובלה בנתיבים לכיוון מערב.
בשני החודשים רשם היבוא הממוצע מצפון אירופה לארצות הברית 192 אלף TEU, 13% מתחת לממוצעי הרבעון האחרון של 2012, ו-17% פחות הממוצעים של הרבעון השלישי.
לדברי כלכלנים, הירידה ביבוא לאור מגמה של צרכנים, להתחיל להתרגל לקיצוצים בתקציב הממשלה הפדראלית, שנכנסו לתוקף בחודש מרץ וישפיעו על מימון פרויקטים, כולל של תובלה.
לדברי הדוח, כל חברות הספנות ממתינות לראות מה תהייה עמדתן של מארסק, MSC והאפאג לויד, השולטות בקווי הסחר אירופה-ארצות הברית.
ובניגוד, חלה בשני החודשים הראשונים של השנה עלייה של 9% ביצוא האמריקאי לצפון אירופה בהשוואה לממוצעים של הרבעון האחרון, עד כדי 168 אלף TEU.