יו״ר CMA CGM השיק מעבדה חדשה בתחום הבינה המלאכותית

רודולף סעדה חשף בפריז מעבדה פתוחה בשם Kyutai בשותפות עם מנכ״ל גוגל לשעבר ועם מיליארדר צרפתי. רודולף סעדה, יו״ר קבוצת CMA CGM: ״הודות לקיוטאי, לחוקרים יהיו כל המשאבים הדרושים להם כדי ליצור ולהמציא את עולם המחר״


02:39 ,28.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

רודולף סעדה, יו״ר CMA CGM, נמצא במצב מצוין לאחר שחברת הספנות אותה הוא מוביל רשמה בשנה שעברה את הרווחים השנתיים הגדולים ביותר בהיסטוריה הצרפתית - 24.9 מיליארד דולר. השנה עדיין יש לו כיסים עמוקים על מנת להשקיע כסף על אינספור מיזמים מחוץ למגזר הליבה של שילוח המכולות של החברה. בין ההשקעות הללו ניתן לציין את חטיבת המדיה שהקבוצה הקימה, עסק למטען אווירי, וגם, האחרונה שבהן - גיחה לבינה מלאכותית.

 

 בשישי האחרון, כשהוא יושב ליד אריק שמידט, מנכ״ל גוגל לשעבר, וליד המיליארדר הצרפתי חאבייר ניאל, חשף סעדה בפריז את Kyutai - מעבדת מדע פתוחה לבינה מלאכותית.

 

Kyutai היא מעבדה ללא מטרות רווח המוקדשת כולה למחקר פתוח ב-AI. מטרתה להתמודד עם האתגרים העיקריים של AI מודרני, במיוחד על ידי פיתוח מודלים רב-מודאליים גדולים - שימוש בטקסט אך גם בקול ובתמונות - ועל ידי המצאת אלגוריתמים חדשים כדי לשפר את היכולות, המהימנות והיעילות שלהם. לשם כך, המעבדה תשתמש בכוח המחשוב שהעמידה לרשותה Scaleway, חלק מאימפריית הטכנולוגיה של נייל. למחשב העל של Scaleway יש את כוח המחשוב בעל הביצועים הגבוהים ביותר עבור יישומי AI שנפרסו עד כה באירופה.

 

באתר CMA CGM פורסמה הודעה לפיה ״הקבוצה מחויבת בנחישות לדמוקרטיזציה של בינה מלאכותית. Kyutai ממצב את עצמו כשחקן מוביל במדע פתוח של AI. השאיפה היא לחלוק את ההתקדמות שלה עם כל מערכת האקולוגית של AI - הקהילה המדעית, מפתחים, חברות, החברה בכלל ומקבלי החלטות במדינות דמוקרטיות״, נכתב בהודעה Kyutai נוסדה במשותף על ידי קבוצת iliad של נייל, CMA CGM ו-Schmidt Futures עם השקעות של כמעט 300 מיליון אירו (327.5 מיליון דולר) עד כה.

 

סעדה הוסיף ואמר כי ״באמצעות ההשקעה החדשה הזו בבינה מלאכותית, הייתי רוצה שהדור הצעיר ייהנה מכל ההזדמנויות שיש לטכנולוגיה הזו להציע. הודות לקיוטאי, לחוקרים יהיו כל המשאבים הדרושים להם כדי ליצור ולהמציא את עולם המחר. זה מיזם שיפגיש את מיטב המומחים בעולם כדי להתמודד עם אתגרי הבינה המלאכותית. ההחלטה של קבוצת CMA CGM להתערב נבעה גם מהרצון להציב את צרפת ושאר אירופה בחזית המחקר של בינה מלאכותית. אנחנו צריכים ליצור מערכת אקולוגית דינמית וחדשנית כדי לשמור על העסקים שלנו תחרותיים. איחוד כוחות הוא הדרך הטובה ביותר להתכונן לעתיד״.