יותר נמוך מזה אי אפשר לרדת

המניות של מספנות בדרום קוריאה צונחות והרבעון השני של השנה היה הגירעוני ביותר מאז 2010. אבל אנאליסטים אופטימיים לקראת 2015


13:40 ,28.08.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מספנות בדרום קוריאה מושכות הצעות מחיר מצד קונים פוטנציאליים לאחר שהוכרזו כמגזר בעל התוצאות הגרועות ביותר במדינה.

 

מספנות יונדאי, סמסונג, דייהו ושתיים נוספות הפסידו עד כה השנה בממוצע 40% מערכן, כשהמניות שלהן נסחרו בערך של 0.7% מהנכסים שבבעלותן.

 

מחירי בניית האוניות הצונחים גרמו לתעשיית הספנות בדרום קוריאה לרשום ברבעון השני של השנה את הרבעון הגירעוני ביותר שלה מאז 2010.

 

לדברי אנאליסטים, המצב במספנות בדרום קוריאה כה נמוך, עד שהדרך היחידה עתה היא כלפי מעלה, היות וההפסדים לא יכולים לרדת נמוך יותר ממה שנרשם ברבעון השני ועדיין קיימת דרישה חזקה לאוניות חדשות.

 

נכון לסוף 2013, העסיקו עשר המספנות הגדולות בדרום קוריאה 183 אלף עובדים, כשמסירת אוניות היתה שווה ל-6.5% מהתל"ג המקומי, בהשוואה ל-10% שנתיים קודם לכן.

 

הונדאי, לדוגמא, שדורגה ב-2011 כקבוצת התעשייה הרביעית בגודלה בדרום קוריאה, הידרדרה עד למקום ב-24 ב-2014, לאחר שאיבדה כ-30.8 מיליארד דולר מערכה.

 

המספנות בדרום קוריאה משלמות עתה את המחיר על חוזים שנחתמו לפני שנתיים, כשמחירי בניית אוניות חדשות היו הנמוכים ביותר מאז 2003 ומספנות לקחו סיכון של פעילות במחירי הפסד במקום לסגור מפעלים ולהפסיד עבודה. מאז עלו מחירי בניית האוניות ב-10%.

 

לדברי אנאליסטים, מחירי בניית אוניות חדשות יתחילו להתאושש לקראת הרבעון הרביעי של השנה, כשב-2015 צפויות ההכנסות של מספנות דייהו, למשל, לזנק ב-55%, בעוד שאלה של מספנות סמסונג צפויות לרשום קפיצה של לא פחות מ-181%.

 

במקביל במספנות יונדאי נבנות אוניות המכולה הגדולות בעולם, בעלות קיבולת של 19 אלף TEU, עבור צ'אינה שיפינג.