חברת הספנות הטייוואנית יאנג מינג פרסמה לאחרונה את הדוחות הכספיים של החברה עבור הרבעון השני של 2018 וכן עבור החציון הראשון של השנה.
מהנתונים עולה כי ההכנסות המאוחדות לרבעון השני הסתכמו ב-14.1 מיליארד דולר, עלייה של 1.12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נפח הקיבולת המובלת של החברה הגיע ל-1.29 מיליון TEU– עלייה של 11.84% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי ברבעון השני הסתכם ב-129.1 מיליון דולר.
במחצית הראשונה של 2018, ההכנסות המאוחדות של יאנג מינג הסתכמו ב-2.19 מיליארד דולר – עלייה של 1.81% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. החברה הובילה בששת החודשים הראשונים של 2018 קיבולת בסך של 2.52 מיליון TEU– עלייה חדה של 10.28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יחד עם זאת, החברה מדווחת על הפסד נקי של 195.1 מיליון דולר.
מחירי הדלק שהיו גבוהים מהצפוי ייקרו את העלויות התפעוליות בחציון הראשון של השנה. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, המחיר הממוצע לדלק במחצית הראשונה השנה גדל בכ-25%. בנוסף, תעשיית המשלוחים עדיין סובלת מעודף היצע וממשיכה להתמודד עם אתגרים שונים.
נציין כי יאנג מינג אישרה לאחרונה הזמנה לבניית 10 אניות חדשות בנפח של 2,800 TEU כל אחת, כשהן מצוידות עם מערכות ידידותיות לסביבה שתאפשר להם לעמוד בתקנות איכות הסביבה. בנוסף, ישנן חמש אניות בנפח 14,000 TEU אשר החברה חכרה לרשותה ואשר אמורות להימסר לרשותה החל מהרבעון האחרון של השנה. בנוסף, החברה תחכור 10 אניות בנפח 12,000 TEU אשר יתקבלו בחברה בשנת 2020 ובשנת 2021. נתונים אלה יקפיצו את מספר האניות של החברה בנפח של למעלה מ-10,000 TEU ל-30 אניות.