טורקיה השיקה אנייה צבאית נושאת מל״טים

ניתן לצייד את האנייה החדשה בעשרות מסוקים ובמל״טים כמו גם טנקים וכלי רכב קרביים משוריינים. ההשקה הינה חלק מתצוגה עדכנית ביותר של ציוד הגנה מתוצרת טורקיה, הכוללת אבות טיפוס של מטוסי קרב ומזל״טים חדשים


08:40 ,16.04.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן, ניהל את טקס ההשקה של נושאת המל״טים, הטנקים והמסוקים הראשונה של טורקיה, TCG Anadolu, ליד איסטנבול. ההשקה הינה חלק מתצוגה עדכנית ביותר של ציוד הגנה מתוצרת טורקיה, הכוללת אבות טיפוס של מטוסי קרב ומזל״טים חדשים. על פי ההערכות ארדואן מבקש לחזק את תמיכת המצביעים הלאומנים לקראת הבחירות לנשיאות ולפרלמנט ב-14 במאי.

 

״אנחנו שמחים ומלאי גאווה אבל זה לא מספיק״, אמר ארדואן במהלך הטקס ששודר בטלוויזיה. ״ברוך השם, נצליח גם לבנות נושאת מטוסים בקנה מידה מלא. היינו בקשר עם מדינות רבות לגבי הפרויקט הזה״, אמר בלי לפרט.

 

על פי פרסומי סוכנות הרכש הביטחונית המנוהלת על ידי טורקיה ניתן לצייד את האנייה החדשה בעשרות מסוקים ובמל״טים מהדור האחרון של Bayraktar TB3, כמו גם טנקים וכלי רכב קרביים משוריינים. 

 

לצבא טורקיה היו תוכניות לפרוס מטוסי F-35 עם נחיתה אנכית על סיפון ה-TCG Anadolu. עם זאת, ארה״ב הטילה סנקציות על טורקיה ב-2019 בגין רכישת מערכות S-400 להגנה מפני טילים מרוסיה. הסנקציות מנעו מטורקיה לקבל את מטוסי החמקן F-35 של חברת Lockheed Martin Corp.