הנציבות היפנית לנושאי סחר הוגן ביצעה בדיקה של שלוש חברות הספנות הגדולות במדינה – NYK, MOL ו-K Line – לאחר חשדות שהן ביצעו עבירות, כביכול, על חוקי ההגבלים העסקיים במהלך הובלה ימית של רכבים וחלקי יצוא נוספים.
החשד הוא שהחברות הקימו קרטל בכדי לתאם קביעת מחירי ההובלה מיפן לאירופה, ארצות הברית ומדינות סחר נוספות באסיה.
שלוש החברות הגדולות אחראיות על יותר מ-50% מהסחר הימי היפני. לפי נתונים ששחררה הבורסה של יפן (Nikkei), סך הסחר היפני הנוגע לשוק הרכב ולעסקים הקשורים בו מוערך בסכום של 2.55-3.82 מיליארד דולר בשנה.
שלוש החברות הוציאו הודעה לעיתונות ובה הודו שחוקרי הנציבות ערכו חיפוש במשרדיהן. החברות מסרו שהן משתפות פעולה עם החוקרים.
לפי דיווחים של כלי התקשורת ביפן וסוכנויות הידיעות רויטרס ובלומברג, הרשויות ערכו גם חיפוש במשרדיהן של שבע חברות נוספות, בחשד שגם הן קשורות, כביכול, לקרטל קביעת מחירי ההובלה. בין הנבדקות חברות לוגיסטיקה וחברת רכב מדרום קוריאה.
עוד דווח, שקונצרני הרכב היפנים המובילים טיוטה וניסן ברשימת החברות שבמשרדיהן ייערך בקרוב חיפוש.
עד כה לא הוציאה נציבות הסחר היפנית כל הודעה בנושא.