חילופי המשמר: MSC תהפוך בקרוב לחברת הספנות הגדולה בעולם

מסתמן כי התואר היוקרתי בו החזיקה מארסק במשך למעלה מ-25 שנה יעבור לחברת MSC עד תום השנה הנוכחית. חברת MSC נמצאת בתהליך התרחבות מאז אוגוסט 2020 והיא רכשה 125 אניות יד שנייה במהלך 16 החודשים האחרונים


14:17 ,05.12.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חילופי המשמר בראש דירוג חברות הספנות יוצאים לדרך. נתוני Alphaliner מראים שיש רק הבדל של 10,817 סלוטים – למעשה רכישה יחידה של אנייה מסוג Neo-Panamax  המפרידים בין Maersk וחברת MSC לבין ראש הדירוג של חברות הספנות העולמי מבחינת נפח קיבולת. מארסק היתה בתוך הליך ידוע מראש של אובדן המקום הראשון עת החליטה לפני שנתיים להפסיק ולרכוש אניות חדשות ומאז חברת MSC הלכה וצמצמה את הפער. מסתמן כי התואר היוקרתי בו החזיקה חברת הספנות הדנית במשך למעלה מ-25 שנה יעבור לחברת MSC עד תום השנה הנוכחית.

 

על פי נתונים של חברת linerlytica, חברה מתחרה לאלפאליינר, חברת MSC כבר עברה למעשה את נפח הקיבולת של חברת מארסק. לפי חברה זאת, MSC תפסה את המקום הראשון בדירוג העולמי כבר ב-24 בנובמבר כאשר אניית המכולה Susan Maersk הפכה לאנייה של חברת MSC ושינתה את שמה ל-MSC Fie.

 

חברת MSC נמצאת בתהליך התרחבות דרמטי מאז אוגוסט 2020 וסגרה עסקאות של 125 אניות מיד שנייה במהלך 16 החודשים האחרונים, כמו גם חתימה על הזמנת אניות חדשות בקצב שעולה על כל חברת ספנות אחרת בעולם. על פי הדיווחים חברת MSC בדיוק סגרה עיסקה לבניית 6 אניות מונעות בגז טבעי בנפח של 15,000 TEU שיוסיפו לקיבולת שלה 1 מיליון TEU.

 

שתי החברות יחדיו מחזיקות כעת בנתח שוק של 16.9%, על פי נתונים שנאספו על ידי Alphaliner.