חטיבת המכולות של מארסק רשמה ב-2011 הפסד של 600 מיליון דולר

ענקית הספנית הדנית שחררה את הדוח השנתי. מהנתונים עולה שההכנסות גדלו ב-7%, עד ל-60 מיליארד דולר. הפסד גם לחטיבת המכליות


00:00 ,27.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית הספנות הדנית מארסק שחררה את הדוח השנתי שלה לשנת 2011. "הגענו לתוצאה משביעת רצון לשנת 2011, כשלוקחים בחשבון איך התפתחו מחירי ההובלה הימית במהלך השנה. השווקים בעולם אינם יציבים, אולם העסקים שלנו חזקים ותחרותיים. יש ביקוש גבוה למוצרים ולשירותים שלנו ורוב עסקי הליבה שלנו הביאו תוצאות טובות. 2012 תהיה שנה מלאת אתגרים. אנו נמשיך למקד את תשומת הלב שלנו ברווח ואת ההשקעות שלנו בטרמינלים ובעסקי הנפט". כך אמר מנכ"ל התאגיד Trond Westile בהציגו את הדוח.

ההכנסות של מארסק גדלו בשנה החולפת ב-7%, עד כדי 60.2 מיליארד דולר, בהשוואה ל-56 מיליארד דולר ב-2010. העלייה הנמוכה יחסית מיוחסת לעליית מחירי הנפט ולירידה במחירי ההובלה הימית.

הרווח שהציגה מארסק ב-2011 עמד על 3.4 מיליארד דולר, ירידה של 33% בהשוואה לשנת 2010, בה עמד הרווח על 5 מיליארד דולר. גם פה מיוחסת הירידה למחירי הובלת המכולות הנמוכים, במיוחד בקווי הסחר אסיה-אירופה.

חטיבת ההובלה הימית של מארסק הפסידה 0.6 מיליארד דולר ב-2011, שמיוחסים לירידה במחירי ההובלה הימית. בדוח צוין שהמחירים בתחילת השנה היו סבירים, אולם הם ירדו ככל שהשנה התקדמה. הירידה בנפח שינוע המטענים של מארסק ב-2011 עמדה על 8% בהשוואה ל-2010, כשהחברה הובילה 8.1 מיליון FFE, עלייה של 11%. החברה ציינה שהיא שבה וקטפה את נתח השוק שאיבדה ב-2010.

חטיבת קידוחי הנפט והגז מארסק רשמה בשנת 2011 רווח של 2.1 מיליארד דולר. נתח שוק הנפט והגז של החברה קטן ב-12% בהשוואה ל-2010, עד כדי יצור של 330 אלף חביות נפט ביום. הדבר מיוחס להפחתה במספר הקידוחים בקטאר וכן להפחתה בייצור בדנמרק ובאנגליה. בהודעת החברה צוין שההשקעה הגבוהה בקידוחי נפט וגז נמשיכה לאורך השנה, כשמארסק הצליחה להשיג מספר רישיונות קידוח בנורבגיה, אנגליה ובמפרץ מקסיקו.

החברה ציינה שהיא מעורבת במספר השקעות ארוכות טווח בנושא, כמו גם 3.9 מיליארד דולר עבור שש אסדות קידוח חדשות.

חברת ניהול הנמלים של מארסק, APM Terminals, הכניסה לחברה רווח של 649 מיליון דולר, עלייה של 24% לעומת 2010. נפח תנועת המכולות בטרמינלים עלה ב-8% לאורך השנה. בהודעת החברה צוין שההשקעה הגדולה במסופי מכולות, בה התחילה החברה בשנים עברו, המשיכה גם ב-2011, בה השיגה החברה רישיונות חדשים להפעלת מסופים, בעיקר בארצות מתפתחות.

שרשרת האספקה של החברה הרוויחה ב-2011 210 מיליון דולר.

חטיבת המכליות של מארסק חוותה ב-2011 תנאי שוק קשים לאור ההיצע העודף והפסידה ב-2011 151 מיליון דולר. על מנת להטיב את התוצאות, החברה נכנסה לשיתוף פעולה עם חברות ספנות נוספות.