חברת ווינדוורד משיקה מודל חיזוי זמני הגעה של משלוחים ימיים

מודל החיזוי החדש מאפשר קבלת תובנות בזמן אמת על הגעת הספינות והמכולות לנמלים ברחבי העולם בצורה מדויקת עד 30 יום טרם ההגעה לנמל. הטכנולוגיה מאפשרת לדייק את זמני ההגעה ואף מצמצמת בחצי מרווחי טעות קריטיים של 5 ימים ויותר


10:55 ,15.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת ווינדוורד המובילה בעולם בתחום הבינה המלאכותית הימית משיקה היום מודל בינה מלאכותית חדשני כחלק מפתרון ה״ Windward Ocean Freight Visibility״​​(OFV). באמצעות טכנולוגיית Deep learning , החברה פיתחה מודל חיזוי מבוסס על ניתוח חכם של מיליארדי נקודות דאטה ומסדי נתונים ממקורות שונים, כולל נתונים ממשלחים, נתוני מזג אוויר, נתוני מיקום (AIS) ונתוני נמלים על מנת לספק סטנדרט חדש של דיוק בתחזיות ההגעה של ספינות ומכולות (ETA) בזמן אמת בשרשרת האספקה. בעזרת המודל החדש חברות שילוח ובעלי מטענים יוכלו לתכנן לפעול ולייעל בזמן אמת בשרשרת האספקה.

 

בעוד שאמינות ההובלה הימית השתפרה מעט במהלך השנה האחרונה, היא עדיין מתחת ל-40% והעיכובים הממוצעים ממשיכים להיות בשיא של כל הזמנים ומשפיעים באופן משמעותי על כל שרשרת האספקה וגורמים להפסדים של מעל 10 מיליארד דולר. בנוסף, החמרה בצפיפות בנמלים ואירועים בלתי צפויים כמו הסגרים באסיה, ובסין בפרט, בעקבות הקורונה השפיעו בצורה דרסטית. שרשרת האספקה ​​מושפעת מספקים רבים, ביניהם: ספקי שירותים לוגיסטיים, מאות אלפי משלחים, בעלי מטענים, נמלי סחורות, מסופים, ספינות ועוד, שכולם יחד צריכים להיות ערוכים לשלוח ולנהל יותר מ-816 מיליון TEUs (יחידות שוות עשרים רגל) של מכולות. כל אלו מביאים לאי ודאות רבה בענף השילוחים הימיים.

 

המודלים החדשניים של Windward, שפותחו על ידי מומחים ימיים ובינה מלאכותית, הוכשרו במיוחד להבין את שלל הגורמים המשפיעים על תנועת סחורות דרך הים, תוך שימוש במודלים של Deep Learning) DL), המבטיחים שאלגוריתם החיזוי משקלל את כלל הגורמים המשפיעים על משלוח מכולות. התוצאה היא ההערכה המדויקת ביותר, לאורך כל ההפלגה, של זמן ההגעה הצפוי של מכולות לנמל הפריקה שלהן (POD).

 

עמי דניאל, מייסד ומנכ״ל Windward: ״מודל ה-AI החדש והמהפכני שלנו הוא משמעותי עבור כל בעל עניין המעורב בשרשרת האספקה, והוא שיאה של 18 חודשים של פיתוח ולמעלה מ-12 שנים של נתונים מצטברים, בינה ימית, אלגוריתמים מתקדמים ומומחיות בתחום. התוצאה שיצרנו היא פתרון טכנולוגי המספק ללקוחות ולשותפים שלנו סטנדרט חדש של דיוק בחיזוי זמן ההגעה הצפוי של ספינות ומכולות לנמל היעד שלהם לאורך כל ההפלגה, יתרון קריטי במציאות המאתגרת של היום בו והעלייה בשיבושים בשרשרת האספקה ​​העולמית״.

 

יכולת החיזוי החדשה-Maritime AI™ Predicted ETA של Windward, זמינה ללקוחות קיימים וחדשים, ומאפשרת למשתמשים להפחית באופן יזום סיכונים בשרשרת האספקה ​​על ידי ניטור שיבושים קריטיים במשלוחים והתראה על כל עיכוב בזמן אמת. היכולת זמינה גם לחיזוי כלי שיט וגם לחיזוי משלוחים וכוללת התראות ותובנות יומיות באמצעות דואר אלקטרוני וזמינה דרך אפליקציית אינטרנט או שילוב API התואם למערכות ניהול משלוחים קיימות.