הלחץ העצום שחשו קימעונאים בארה״ב כאשר התקשו להשיג מלאים על מדפיהם, קיבל לאחרונה תפנית יוצאת דופן, כאשר אחד השמות הגדולים ברחוב הראשי האמריקני החליט לקחת את העניינים לידיים - חברת ״הום דיפו״, קמעונאית השיפוץ הגדולה ביותר בארה״ב, חכרה אנייה על מנת לשנע את הסחורה שלה לארה״ב.
מנהל התפעול הראשי של החברה, טד דקר, אמר בראיון כי ״יש לנו אנייה שתהיה אך ורק שלנו והיא תפליג הלוך ושוב עם 100% מהקיבולת מוקדשת להום דיפו. הצ׳רטר יתחיל לפעול בתחילת יולי.
על פי הנתונים, הום דיפו היא היבואנית השלישית בגודלה בארה״ב מבחינת היקף מכולות – מיד אחרי וולמארט וטרגט.
קמעונאים נאלצו להתמודד לאחרונה עם ביקוש קיצוני, עלויות הובלה גבוהות ובעיות בשרשרת האספקה בעקבות מגיפת הקורונה. מה גם שעונת השיא עומדת להתחיל באמריקה. הפדרציה הקמעונאית הלאומית הגבירה בשבוע שעבר את התחזית השנתית ואמרה כי היא צופה את ״הצמיחה המהירה ביותר שראינו במדינה מאז 1984״.
המכירות הקמעונאיות ברחבי ארה״ב צפויות לגדול בין 10.5% ל-13.5% לסכום מוערך של 4.44 טריליון דולר בשנת 2021. זאת בהשוואה ל-4.02 טריליון דולר בסך המכירות הקמעונאיות בשנת 2020 ו-3.76 טריליון דולר בשנת 2019.