חברת theDock אירחה את האקתון הימי הראשון בישראל

ענקיות בינלאומיות מסינגפור ופינלנד הגיעו לישראל בחיפוש אחר חדשנות לאתגרי נמל וספנות. לקו הסיום הגיעו 13 צוותים ולאחר תהליך שיפוט מדוקדק נבחרו 4 צוותים מנצחים שזכו בטיסה ממומנת למטה החברות בסינגפור ובפינלנד


10:56 ,07.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת theDOCK אירחה את ההאקתון הימי הראשון בישראל שהתקיים בטרמינל הנוסעים של חברת נמל חיפה וענה לשם THE DOCKATHON.

 

האתגרים להאקתון הוצגו על ידי חברות ספנות בינלאומיות: נמל סינגפור ו-Wartsila והם מייצגים אתגרים אמיתיים עמם מתמודדות חברות אלו בעבודה היומיומית שלהן. בתחרות השתתפו 17 צוותים שאוישו ע״י חברות סטרטאפ, סטודנטים, מהנדסים, מתכנתים, אנשי עסקים, ימאים ואנשי מקצוע רבים אחרים שהגיעו מכל רחבי הארץ (אפילו צוות אחד שהגיע במיוחד מדנמרק). בעזרת מערך מרשים של מנטורים מומחים בתחומם מהארץ ומהעולם הצוותים זכו להכיר את עולם הים, בעלי העניין, האתגרים וההזדמנויות העסקיות הבלתי מוגבלות שעולם זה טומן בחובו. לקו הסיום הגיעו 13 צוותים ולאחר תהליך שיפוט מדוקדק נבחרו 4 צוותים מנצחים שזכו בטיסה ממומנת למטה החברות בסינגפור ובפינלנד.

 

המנצחים

 

צוות FARADAY - (יונתן בליך, ים קושינסקי, תומר מועלם, נירי ביאליסטוקי, אלעד לשם) פיתחו מערכת שמציעה אופטימיזציה לסדר כניסת האניות לנמל, המערכת מקבלת את נתוני מיקום, תנועה ועוד של האניות בזמן אמת ומאפשרת לתכנן ״תור חכם״ ולהחליף מיקומים לפי הצורך על מנת לחסוך כסף לכל בעלי העניין.
 

צוות WisEye - (בשאר אל נאשף, אליה אבו נאסר, ספאדי יאזאן, שאדי חסין) לקחו הפסקה קצרה מלימודי המאסטר והדוקטורט בטכניון על מנת לפתח אלגוריתם שמאפשר להשתמש במצלמות האבטחה הרגילות שמפוזרות ברחבי הנמל ולזהות בעזרתן סטייה מנהלי הבטיחות בנמל, להתריע בזמן אמת בפני סכנות וחריגות  ולהציל חיי אדם.

 

צוות SES (רפי גרבר, ליאת גרבר, יון גרבר ואלכס נמורובסקי) פיתח רובוט מתוחכם שמבצע חלק מפעולות ההעמסה והפריקה של מכולות באופן אוטונומי. הרובוט ואמצעי קשירת מכולות מתוחכמים נוספים, מאפשרים לבצע את הליכי הפריקה והטעינה בצורה מהירה יותר, אוטומטית והכי חשוב בצורה בטוחה יותר וללא סיכון חיי אדם.
 

צוות Arcus Team - חברת סייבר אשר פיתחה שכבת הגנה מתוחכמת שיודעת לזהות מבעוד מועד נקודות חולשה בחיבור שבין סנסורים שונים במערכות אוטונומיות (מנופים, מלגזות, משאיות אוטונומיות וכו׳) וע״י כך לאפשר למתקנים הרגישים והחשובים ביותר בשער הכניסה הראשי לכל מדינה, הנמל - לעבוד בבטחה.