חברת MSC תרכוש את מפעל וורטיסלה בטריאסט

המפעל, שבנה מנועים ימיים ואשר נמצא על שטח של 300 אלף מ״ר, יוסב למפעל לבניית קרונות רכבת לטובת חיזוק הפעילות הרכבתית של MSC באירופה. MSC מתכוונת להרחיב את הרשת הלוגיסטית של הובלות מטענים בין נמלים באיטליה ושאר אירופה עם חברה איטלקית בבעלות ממשלתית


12:14 ,13.02.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת MSC בהובלתו של הבעלים ג׳אנלואיג׳י אפונטה נחלצה להצלת מפעל חברת Wartsila בטריאסט, איטליה, שעומד בפני סגירה. חברת הטכנולוגיה הימית הפינית Wärtsilä הודיעה לפני 18 חודשים כי בכוונתה לצמצם את הייצור במפעל שלה בטריאסט, עיר שבה יש לה נוכחות מאז 1997. המפעל, שנמצא על שטח של 300,000 מ״ר התמקד בבניית במנועים ימיים בעלי מהירות בינונית. 

 

כאשר נחלץ מר אפונטה להציל את המפעל מסגירה הוא הודיע במקביל כי תכניתו היא להשתלט על המפעל ולהסב אותו למפעל לפיתוח קרונות רכבת. אפונטה חשף לאחרונה בראיון לעיתון איטלקי כי חברת MSC הגיעה להסכמה לרכישת מפעל Wärtsilä המדובר.

 

נציין כי MSC, חברת הספנות הגדולה בעולם, הקימה רשת רכבות אירופאית חזקה. בנובמבר האחרון החברה הקימה חברה חדשה המשותפת לחברת Ferrovie dello Stato Italiane הממשלתית של איטליה כדי להרחיב את הרשת הלוגיסטית של הובלות מטענים בין נמלים באיטליה ושאר אירופה.

 

כמו כן, בשנה שעברה, MSC חתמה על עסקה עם Global Infrastructure Partners מניו יורק לרכישת 50% ממניות מפעילת רכבות הנוסעים האיטלקית Italo וכן נבחרה כשותפה הזוכה כדי לעזור ולהחיות מחדש את מפעילת רכבת המשא הלאומית של ספרד, Renfe Mercanias.