חברת MSC תומכת בהטלת מס על פליטת פחמן

מצהירה על תמיכתה במס פחמן על שימוש בדלק אניות וכן מציעה להקים קרן מחקר ופיתוח עולמית שתסייע להאיץ את הפחתת הפחמן בתעשיית הספנות. סורן טופט, מנכ״ל MSC: הקמת קר מחקר תסייע להשיג את יעדי המדיניות של ה-IMO


12:37 ,06.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות השוויצרית MSC, מצהירה על תמיכתה במס פחמן על שימוש בדלק אניות וכן מציעה להקים קרן מחקר ופיתוח עולמית שתסייע להאיץ את הפחתת הפחמן בתעשיית הספנות.

 

עם נתח של כ-16% חברת MSC הינה חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם והיא צפויה לעבור את מארסק כחברת ספנות המכולות העולמית המובילה בעולם.

 

החברה מצטרפת כעת לחברות אחרות בענף הקוראות לתמוך בקרן גלובלית למחקר ופיתוח בתחום פליטת פחמן, וכן מעניקה גיבוי לנקיטת צעדים מבוססי שוק עולמי שיתמחרו פליטת פחמן, קרי, מס על פליטת פחמן.

 

מנכ״ל MSC, סורן טופט, אמר השבוע כי ״צורה כלשהי של מדד מבוסס-שוק עולמי, המשלב תמחור פחמן, יכול לסייע לתעשייה להפחתת פחמן על ידי צמצום פער המחירים בין דלקים מאובנים לדלקים ללא-פחמן ככל שהם זמינים. יחד עם זאת, למרות ההשקעות העצומות שלנו בצי ובתפעול שלנו, פתרונות ניתנים להרחבה לטווח הארוך פשוט לא קיימים כרגע עבורנו לפרוס על ספינותינו. קיים פער במו״פ להביא את הדלקים והטכנולוגיות האלטרנטיביות הללו לשוק, וקרן המחקר הכללית בתעשייה תעזור לנו להשיג את יעדי המדיניות של ה-IMO של האו״ם״.

 

הקריאה לפעולה מגיעה לקראת הפגישה הבאה של הוועדה להגנת הסביבה הימית של הארגון הימי הבינלאומי שתתקיים בשבוע הבא כדי לקבוע את דרכה של תעשיית הספנות בדרך להפחתה ולהגבלת פליטת גזי החממה של התעשייה.

 

מוקדם יותר השבוע, חברת מארסק קראה להטלת מס פחמן בסך 150 דולר לטון על דלק לאניות שיסייע לגשר על פער המחירים בין דלקים מזהמים לחלופות ״ירוקות״ יותר שכרגע יקרות בהרבה וטרם זמינות לשימוש נרחב בתעשייה.