חברת MSC: נשתמש בדלק ביולוגי ב-30% מצי האניות

חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם הודיעה כי היא מתחייבת להשתמש בתערובת של דלק ביולוגי ב-30% מצי האניות שלה. אניות החברה יתודלקו בדלק ביולוגי במהלך פקידתן את נמל רוטרדם בהולנד


11:06 ,10.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם MSC הודיעה כי היא מתחייבת להשתמש בתערובת של דלק ביולוגי ב-30% מצי האניות שלה. אניות החברה יתודלקו בדלק ביולוגי  במהלך פקידתן את נמל רוטרדם בהולנד. 

 

החלטת החברה הגיעה בעקבות ניסויים בדלקים מעורבים של 10% ו-MSC צופה כי פליטת מזהמים כגון פחמן דו חמצני תפחת בין 15 ל -20 אחוזים.  סגן נשיא בכיר בחברה, באד דאר, אמר כי ״פוטנציאל ההפחתה של CO2 במרכיב הביולוגי של דלקים אלה עשוי להגיע ל 80-90%, נתון אשר עליו נפקח ונעקוב לאורך זמן״.

 

כחלק מההכנות שלה למכסת הגופרית בהתאם לתקנות IMO 2020, מסרה MSC כי היא תשלב את השימוש במערכות ניקוי גזי פליטה (ECGS) עם הדלקים הדל גופרתיים והדלקים הביולוגיים. החברה חשפה כי היא בוחנת גם את הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיות אחרות כולל תאי דלק מימן, כוח סוללה משלים, ואולי גם שימוש באנרגיית רוח ושמש.

 

לדברי דאר, ״חברת MSC נמצאת במסלול מוגדר היטב כדי לעמוד ברמת היעדים של IMO לשנת 2030 להפחתת פליטת CO2. האתגר הגדול שנותר לסקטור המכולות במאה הנוכחית הוא כיצד לעמוד ביעדי הפליטה העתידית של האו״ם אחרי 2030. בעוד אנו תומכים ביעדים הרחוקים הללו במלואם, זה לא יהיה בר השגה ללא כמה פריצות דרך משמעותיות בטכנולוגיות הדלק וההנעה״.

 

ההתחייבות לדלק ביולוגי מגיעה מחברת MSC אשר נמנתה לאחרונה ברשימת ״עשרת המזהמים המובילים״ באיחוד האירופי על ידי ארגון Transport & Environment מבריסל.