חברת HMM הזמינה אניות חדשות מונעות במתנול

חברת הדגל של דרום קוריאה HMM הזמינה אניות בעלות מערכת דלק הנעה כפולה של מתנול. החברה הזמינה ממספנות בקוריאה עד תשע אניות בנפח 8,000 TEU בעלות הנעה כפולה


10:58 ,20.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

שנת 2022 עומדת להסתיים ומסתמנת במהירות כשנה שבה הדלק האלטרנטיבי מתנול הפך לאופציה מועדפת בתעשיית הספנות הגלובלית.

 

חברת הדגל של דרום קוריאה HMM וחברת הספנות השמינית בגודלה בעולם היא חברת ספנות נוספת שהזמינה אניות בעלות מערכת דלק הנעה כפולה של מתנול. על פי עיתונות זרה, החברה הזמינה ממספנות בקוריאה עד תשע אניות בנפח 8,000 TEU בעלות הנעה כפולה.

 

החדשות מגיעות בשנה שבה כבר ראתה כמה מהשחקנים הגדולים בתעשייה מתחייבים לרכישת אנייות חדשות בעלות מערכת דלק כפולה עם מתנול כאמצעי להפחתת פליטת פחמן בהדרגה ולצמצם את הזיהום שמקורו באוניות.

 

קבוצת מארסק היתה הראשונה עת הזמינה מספר אניות מכולה. בסין, שתי חברות הספנות המובילות במדינה, COSCO ו-China Merchants, יצאו גם הן בתמיכה במתנול, בעוד שבאירופה חברות כמו CMA CGM ו-x-press הצטרפו למארסק. גם חברת Pacific Basin מהונג קונג התחייבה לפתח אניות המונעות במתנול עבור תעשיית המטען הכללי.

 

כריס צ׳טרטון, מנהל התפעול הראשי של מכון מתנול, ציין בעיתונות זרה כי ״זו באמת הייתה השנה שבה מתנול הפך למיינסטרים בתעשיית הספנות, המשקף את הזמינות הגבוהה, המסלולים המוגנים לעתיד והתמחור השקוף שלו. ההזמנות של השנה מוכיחות שהבעלים רואים במתנול פתרון נוכחי וחזק להפחתת פליטת פחמן ולאפשר מעבר פשוט למקורות מתחדשים בעתיד״.