חברת HMM בוחנת מערכת לכידת פחמן על אניית מכולה

חברת הספנות מדרום קוריאה טוענת כי מחקר גילה שניתן להתקין טכנולוגיה על ספינת מכולות ללא צורך לשנות ציוד קיים או להשפיע על פעולות כלי השיט. הפחמן שנלכד יאוחסן במיכל בלחץ וניתן להשתמש בו לייצור קרח יבש או שימושים אחרים


10:25 ,23.04.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות הדרום קוריאנית HMM הודיעה על תכנית לערוך בדיקות שטח של מערכת לכידת פחמן על סיפון אחת מספינות המכולות שלה.

 

הבדיקות אמורות להתבצע במחצית השנייה של השנה בשיתוף עם מספנות יונדאי SHI  וחברת PANASIA המומחית למערכות אנרגיה אקולוגיות.

 

טכנולוגיית לכידת הפחמן נועדה ללכוד פליטות CO2 מפעילות כלי השיט, ולהפחית את השפעת האקלים הכוללת של כלי השיט.

 

HMM שיתפה פעולה לראשונה עם PANASIA בשנת 2022 כדי לבצע מחקר היתכנות של מערכת לכידת הפחמן על סיפון כלי שיט רב-תכליתי. HMM אומרת שהמחקר גילה כי ניתן להתקין את הטכנולוגיה על ספינת מכולות ללא צורך לשנות ציוד קיים או להשפיע על פעולות כלי השיט. הפחמן שנלכד יאוחסן במיכל בלחץ וניתן להשתמש בו לייצור קרח יבש או שימושים אחרים.

 

HMM אומרת שהיא מתכננת להתאים לאחת מספינות המכולה שלה מערכת לכידת פחמן בהמשך השנה לפני שתבצע בדיקות מבצעיות עם SHI ו-PANASI.

 

HMM גם מכריזה על תוכניות להחליף את המדחפים של שש ספינות מכולות במדחפים יעילים יותר המותאמים להפלגה איטית, כאשר התהליך יתחיל ב-2024, בצפי להגדיל את יעילות האנרגיה ב-8-9%.

 

לכידה ואחסון פחמן התגלתה כטכנולוגיית מפתח להפחתת פליטת פחמן מתעשיות קשות להפחתה כמו שילוח. הפרויקטים האחרונים הללו מגיעים כאשר HMM התחייבה להפוך לפחמן ניטרלי עד 2050.