חברת CMA CGM: רווח של 45 מיליון דולר ברבעון

הרווח הפחית את ההפסד של החברה עבור תשעת החודשים הראשונים של השנה ל-107 מיליון דולר. בכוונת החברה לגייס 2 מיליארד דולר ממכירת 10 מסופי מכולות וכן מכירת אניות וחכירתן בחזרה


10:38 ,26.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

 

חברת הספנות הצרפתית CMA CGM הציגה רווח נקי של 45 מיליון דולר ברבעון השלישי, והפחיתה את ההפסד של קבוצת התובלה והלוגיסטיקה הצרפתית עבור תשעת החודשים הראשונים של השנה ל-107 מיליון דולר. 

 

מספר המכולות שהחברה שינעה ברבעון השלישי עלה בשיעור של 5.1% מעל ממוצע השוק ברבעון המקביל של 2018, ל-5.5 מיליון TEU, אשר מיוחס בעיקר לצמיחה בפעילות בהובלה קצרת הטווח shortsea, יחד עם השילוב של אניות מכולה. 

 

עם זאת, למעט הכנסות CEVA לוגיסטיקה, מחזור ההכנסות ירד ב-3% ועמד על 5.88 מיליארד דולר, מכיוון שתעריפי ההובלה נמצאים בתקופת שפל.

 

זרוע השילוח של החברה המשיכה לדווח על הפסדים והחברה ציינה כי ״הקבוצה נותרה מחויבת להחזיר את CEVA Logistics לרווחיות בר-קיימא ומבנית, בזכות המגוון הרחב של האמצעים וההשקעות שנעשו מאז שנסגרה הרכישה״. 

 

עם זאת, החברה הוסיפה כי ״בגלל הסביבה המאתגרת בסקטורים תעשייתיים מסוימים״, היא מחויבת לדחוף את יעדי הרווחיות שהוכרזו בעבר לעוד שנתיים עד שלוש שנים לשנים 2023/2024.

 

על מנת לשפר את המאזן הממונף בכבדות שלה, CMA CGM מסרה כי היא מתכוונת לגייס 2 מיליארד דולר ממכירת מסופי מכולות וכן ממכירה כנגד החכרה של מספר אניות.

 

בכוונת החברה למכור 10 טרמינלים תמורת 968 מיליון דולר לחברת Terminal Link, מיזם משותף עם China Merchants בו היא מחזיקה בנתח של 51%. החברה הודיעה עוד כי בכוונתה לגייס 860 מיליון דולר נוספים ממכירת אניות וחכירתן בחזרה, אך היא לא ציינה באילו אניות מדובר או אילו חברות מעורבות בתהליך.