חברת CMA CGM חתמה על הסכם חדשנות עם מרכז החלל הצרפתי

ההסכם שנחתם עם המרכז הלאומי הצרפתי ללימודי חלל CNES יתמקד במגוון נושאים, בהם ניתוב אניות חכמות, השימוש באנרגיה חדשה בתחום הספנות, שדרוג פעילויות הנמל ולוגיסטיקה אופטימלית


11:53 ,15.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית המספנות הצרפתית CMA CGM Group חתמה על הסכם לחמש שנים עם המרכז הלאומי הצרפתי ללימודי חלל (CNES) לזיהוי, תכנון ופיתוח פתרונות חדשניים לתעשיות הספנות, הלוגיסטיקה והחלל.

 

כפי שנחשף, ההסכם יתמקד במגוון נושאים, בהם ניתוב אניות חכמות, השימוש באנרגיה חדשה בתחום הספנות, שדרוג פעילויות הנמל ולוגיסטיקה אופטימלית. כמו כן, הסוכנות תחקור את השימוש באנרגיה חדשה ונקייה יותר ואת הליך המעבר באמצעות ״שיתוף חוויות״ עם מימן ושיטות ייצור, אחסון, הפצה, מילוי ושימוש בדלקים ירוקים עתידיים.

 

יתרה מכך, פעולות הנמל ישודרגו על ידי שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות כדי להקל על זרימת הפעילות ולצמצם את ההשפעה על הסביבה ולתרום לסקטור החלל על ידי אופטימיזציה של הלוגיסטיקה ופיתוח שירות אמין ובר קיימא מקצה לקצה למעקב עולמי אחר סְחוֹרוֹת.

 

השותפים מתכננים להגיע ליעדים אלה על ידי עבודה עם חברות הזנק ומומחים לנושאים (SME), תמיכה בצוות המחקר והפיתוח (R&D) של CMA CGM והשקעה ביחידות הפיתוח העסקי של שני הארגונים, ZEBOX, CMA CGM Venture, ו-Connect של CNES.

 

יו״ר ומנכ״ל CMA CGM, רודולף סעדה, אמר: ״השותפות הזו תרכיב את אסטרטגיית החדשנות שלנו ותאפשר לנו ליהנות מטכנולוגיות שפותחו על ידי CNES, בין אם זה כדי לייעל את הפעילות שלנו או לתמוך במעבר האנרגיה שלנו״.

 

העסקה תעמיק גם את שיתוף הפעולה עם ספקיות שירותי הנתונים הלוויניות CLS ו- Kineis, המפעילות ניתוב חכם של אניות ופתרונות Internet of Things (IoT) מבוססי חלל המיועדים לענות על הצרכים הדיגיטליים של בעלי הספינות.