חברות מובילות מרחבי שרשרת ייצור הדלק של אירופה הצטרפו לארגונים לא ממשלתיים כדי ללחוץ על המחוקקים של האיחוד האירופי לספק בהירות וודאות בנוגע לביצוע השקעות ארוכות טווח בדלקים המתחדשים הנדרשים למעבר אנרגיה נקייה.
47 גופים המייצגים את כל שרשרת הערך של דלקים ירוקים, כולל ספקים, משתמשים וספקי טכנולוגיה ימית פנו במכתב למועצת האיחוד האירופי, לפרלמנט ולנציבות, וקראו לשמור על מכסת המשנה המוצעת של 2% של דלקים מתחדשים שאינם ביולוגיים.
הנחיית FuelEU Maritime היא חלק מסדרת הצעות לעדכון ועדכון החקיקה של האיחוד האירופי המכוונת להפחתת פליטת גזי חממה נטו ב-55% לפחות עד 2030.
החותמים על המכתב המשותף כוללים גופים כמו Danish Shipping, DFDS, SeaEurope ו-Methanol Institute מבקשים בנוסף מהמחוקקים להכניס מגבלות מחמירות יותר של עוצמת גזי חממה ולקדם את השימוש בדלק אלקטרוני באמצעות מכפיל.
כמו כן, במכתב נטען כי פטור מ-FuelEU Maritime עבור חברות קטנות וחברות בנות אינו פרודוקטיבי; חברות שילוח גדולות כקטנות חייבות למשוך לאותו כיוון ללא פטורים, כך עולה מהמכתב. מערכת האיגום היא מנגנון מוכח היטב כדי לעזור לחברות קטנות יותר לעמוד בדרישות, אך יש לפשט אותה ולהפוך אותה לגמישה יותר וקלה יותר לגישה לכל חברה.
החותמים מביעים את תמיכתם בדיאלוג בין הגופים האירופיים לטובת קביעת רגולציה שאפתנית, תוך ציון: ״לתקנות ה-FuelEU הימית יש פוטנציאל לקבוע את התנאים המוקדמים הרגולטוריים הדרושים להפחתת פחמן של מגזר הספנות. החותמים קוראים למחוקקים השותפים לנצל את ההזדמנות הזו כדי להפוך את התעשייה האירופית למובילה עולמית בספנות ירוקה. יעד זה צריך ללכת יד ביד עם התאמת יעדים על ספקי דלק ונמלים כדי להבטיח זמינות של דלקים אלקטרוניים ירוקים״.