חברות הספנות של איראן שוב תחת הרדאר

ממשלות באירופה דורשות מהחברה, ומחברות בנות שלה, לסייע באינפורמציה בנוגע לסיוע לתוכנית הגרעין של איראן לפני שסבב חדש של סנקציות מוטל


00:00 ,30.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלות באירופה החלו לנקוט בצעדים מוחשים בכדי להטיל מחדש סבב סנקציות על נתיבי השייט העיקריים של איראן.

לדברי סוכנות הידיעות רויטרס, דיפלומטים מאירופה הסכימו השבוע לשלוח מכתבים לחברת הספנות של איראן (Islamic Republic of Iran Shipping Lines – IRISL), כמו גם לחלק מהחברות בת שלה, על מנת להודיע להן על הכוונה לכפות מחדש את הסנקציות במידה והן לא ישתפו פעולה.

עוד נמסר, שהמכתבים נושאים הודעה, ובה במידה ולאותן חברות יש ידע בנוגע לסיוע בתוכנית הגרעין, שבכוחו להשפיע על ההחלטה (להטיל סנקציות), הן צריכות לחלוק אותו עם העולם.

מדינות באירופה וכן ארצות הברית סימנו מאות חברות איראניות, כגון IRISL, והאשימו אותן בסיוע לתוכנית הגרעין של טהרן. למרות זאת, בית המשפט הכללי של האיחוד האירופאי הודיע בתגובה, כי עד כה לא הצליחו אותן ממשלות לספק הוכחות ממשיות לסיוע שמעניקות חברות הספנות האיראניות לתוכנית הגרעין. על כן, יש להסיר חלק מהסנקציות המוטלות על החברות.

יצוין שמדובר בתזמון רגיש, לאור סבב השיחות שבו החלו המעצמות עם איראן בנוגע לתוכנית הגרעין. סבב נוסף אמור להיערך בג'נבה ב-7-8 בנובמבר ובמכתב שיצא מהמדינות האירופאיות הן ביקשו תגובה בחזרה עד 5 בחודש.