חברות MSC ו-CMA CGM מצטרפות למיזם TradeLens של מארסק

מחברת מארסק נמסר כי בעקבות הצטרפותן של החברות הללו, נתונים עבור כמעט ממחצית המכולות הימיות יהיו זמינות על גבי פלטפורמת TradeLens. חברת צים הצטרפה למיזם לפני כחודשיים


12:30 ,29.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות הספנות הבולטות MSC משוויץ וחברת CMA CGM מצרפת הודיעו אתמול על הצטרפותן למיזם TradeLens - פתרון דיגיטילי מבוסס טכנולוגיית בלוקצ׳יין לענף הספנות, שנעשה בפיתוח משותף של מארסק וחברת IBM.

 

מחברת מארסק נמסר כי בעקבות הצטרפותן של החברות הללו, נתונים עבור כמעט ממחצית המכולות הימיות יהיו זמינות על גבי פלטפורמת TradeLens. הצטרפותן של החברות מעניקה דחיפה משמעותית לחזון שעומד מאחורי הפלטפורמה שהינו אמון, שקיפות ושיתוף פעולה לאורך שרשרת האספקה מתוך מטרה לקדם את הסחר הגלובלי. החברות השותפות לפלטפורמה יקדמו אותה וייצרו מוצרים משלימים עבור הלקוחות שלהם ועבור שותפות הסחר שלהם״, נמסר בהודעת מארסק.

 

מיזם TradeLens עושה שימוש בטכנולוגיית בלוקצ׳יין על מנת לבסס מערך של שיתוף פעולה אמין בין שותפי סחר שונים - חברות ספנות ומשלחים, רשויות המכס, רשויות נמלים ואחרים בביצוע פעולות עסקיות ובתהליך הדוקומנטציה של הסחר הגלובלי. TradeLens יוצרת סביבה דיגיטלית שלחברים בה יש גישה משותפת לכל פעולה עסקית, תוך שמירה מלאה על שלמות המידע והפרטיות שלו. היא מאפשרת שיתוף פעולה יעיל ובטוח באמצעות גישה בזמן אמיתי למידע על משלוחים ולדוקומנטציה שלהם.

 

הפלטפורמה מעבדת נכון להיום למעלה מ-10 מיליון אירועי ספנות אנונימיים ואלפי מסמכים מדי שבוע, ומספקת למשלחים, חברות ספנות, נציגי מכס, רשויות נמלים, מסופים עורפיים ואחרים וזוכים לשקיפות בעסקאות שהם מצבעים.

 

נזכיר כי לפני כחודשיים הודיעה גם חברת צים על הצטרפותה למיזם TradeLens.