חברות Konecranes ו-Cargotec ימוזגו לחברת ענק

המיזוג צפוי להתקיים בשנת 2022 וייצור למעשה חברת ענק פינית שעוסקת בייצור ציוד עבור אניות וטיפול במטענים עם מכירות שנתיות בשווי 7 מיליארד יורו. חברת הענק הממוזגת צפויה לייצר כ-60% מציוד הטיפול באניות בעולם


12:36 ,01.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות Konecranes ו-Cargotec הכריזו היום על כוונתן למזג את פעילותן. החברה הממוזגת שיתווצר תהיה דומיננטית ביותר בתחום הטיפול במטענים שכן הציוד שמיוצר על ידי החברה הממוזגת והחדשה יימצא בלמעלה מ-60% מכלל אניות הסוחר בעולם. נזכיר כי מדובר בשתי חברות פיניות מתחרות והמיזוג ביניהן הינו רגע מכריע עבור התעשייה בפינלנד. נציין כי ההסכם למיזוג בין החברות יעמוד בפני בדיקת הרגולטורים ויזדקק לאישור של בעלי המניות.

 

על פי פרסום משותף של שתי החברות המיזוג צפוי להתקיים בשנת 2022 וייצור למעשה חברת ענק פינית שעוסקת בייצור ציוד עבור אניות וטיפול במטענים עם מכירות שנתיות בשווי 7 מיליארד יורו (8.2 מיליארד דולר) וצוות עובדים עולמי המונה כ-29,400 איש ואישה.

 

יו״ר חברת Konecranes, כריסטוף ויצטום, הגיב היום ואמר ״השילוב בין Konecranes ו- Cargotec, עם מותגי הטכנולוגיה האיקוניים שלהם, יכולות החדשנות, האנשים המוכשרים וההתמקדות בקיימות, ייצור חברה הגדולה בעליל מסכום החלקים שלה, ותספק סינרגיות חזקות ופלטפורמות ייחודיות ליצירת ערך בעלי מניות. הלקוחות ייהנו מהטכנולוגיות המשולבות של החברות ויכולות השירות הטובות עוד יותר. זהו רגע מכריע עבור התעשייה הפינית ותעשיית הטיפול בחומרים כולה, ואנחנו מוכנים ומחויבים לנצל את ההזדמנות ההיסטורית הזו״.

 

יו״ר קרגוטק, אילקה הרלין, אמרה: ״קיימות הייתה בסדר היום של Cargotec מאז הקמתה ומיזוג זה מאפשר לנו להפוך למובילה עולמית בזרימת חומרים בת קיימא. הלקוחות שלנו מחפשים יותר ויותר פתרונות ירוקים ויחד יהיו לנו הזדמנויות טובות יותר לפתור את אתגרי הלקוחות. אני מאמינה שזו הזדמנות מצוינת ליצירת ערך גם מנקודת מבט עסקית וגם בעיצוב הסחר העולמי לטובה״.

 

נזכיר כי שתי החברות הפיניות מייצרות מנופי גשר ומנופי שער עבור מסופי מכולות, ציוד הרמה מסוגים שונים, מלגזות ועוד.