ווינדוורד משיקה מודל AI למדידת צריכת דלק

המודל הטכנולוגי החדש של החברה מספק הערכות צריכת דלק, ללא תלות בצד שלישי, בדיוק של עד 95% בממוצע ומאפשר קבלת החלטות בצורה חכמה יותר על מנת להוזיל עלויות דלק ולהפחית את פליטת הפחמן הדו חמצני בצי הספינות העולמי


09:20 ,02.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

ווינדוורד הודיעה על השקת פתרון AI ייחודי המספק הערכות צריכת דלק עבור עולמות הסחר הימי עם דיוק של עד 95% בממוצע להפלגה. הפתרון "Vessel Fuel Consumption" משקף את צריכת הדלק ונותן תובנות מעשיות עבור לקוחות הקצה. מודל הבינה המלאכותית מאפשר לבעלי עניין לייעל החלטות סחר ולנהל את טביעת הרגל הפחמנית שלהם, תוך הגברת היעילות הכלכלית והפחתת פליטות הפחמן.


מודל ה-AI החדש של ווינדוורד מאפשר לכלל התעשיה הימית דרך אובייקטיבית לעקוב ולחשב את צריכת הדלק של כל כלי שיט ברחבי העולם בצורה אמינה יותר ועקבית יותר, כל זאת ללא שימוש במכשירים נוספים. בעלי עניין רבים כמו חוכרי אוניות, בעלי אוניות, חברות אנרגיה ומוסדות פיננסיים - יקבלו מידע אמין ומדויק של צריכת דלק עבור המנועים הראשיים, מנועי העזר והדודים של כל המכליות. ארגונים יוכלו לייעל את החלטות המסחר והשכר שלהם, לשאת ולתת על תעריפים טובים יותר לשכירת ספינות (TCE), לפקח על ספינות לאיתור תקלות טכניות ולמדוד ולבחון ציי ספינות שונים, דבר שיוביל בסופו של דבר לחיסכון פוטנציאלי של 10% מעלות הדלק בממוצע, כמו גם הפחתה של פליטות הפחמן.

 

מחברת ווינדוורד נמסר כי ״פתרון מדידה מדויקת ואמיתית של צריכת הדלק הוא החלק החסר בתרגום הנתונים לחסכון אמיתי, זאת בזמן שתקנות ניהול הפחמן מצויות בתנופה, והוויסות הצפוי של מדדי עוצמת הפחמן (CII), מדדי יעילות אנרגטית (EEXI), דירוגי יעילות שנתיים (AER) ונתונים נוספים, משתנים מדי חודש״.

״הצעד הראשון לקראת הפחתת פליטת הפחמן בתעשייה הימית הוא הבנת צריכת הדלק האמיתית של כל כלי השיט באשר הם״, אמר עמי דניאל, מנכ״ל ומייסד-שותף של ווינדוורד. ״דאגות סביבתיות ו-ESG הם יעדים עיקריים עבור חברות וצרכנים כאחד, ואנו שמחים להיות אלה המספקים את הנתונים והכלים לעמוד ביעדים אלו. בכל הקשור למשבר האקלים, אנו מתקרבים לנקודת האל-חזור ומתן הערכות מדויקות של הדלק הוא המפתח בקבלת החלטות עסקיות שהן גם חסכוניות וחשוב יותר, מודעות לסביבה. אנו גאים להשתמש במומחיות הימית ובטכנולוגיית ה-AI שלנו כדי לתרום למאמצי התעשייה ביצירת עתיד בר-קיימא והגנה על הסביבה עבור הדורות הבאים״.

 

המודל החדש של ווינדוורד מבוסס deep learning מחשב ומעריך את צריכת הדלק של כל כלי שיט נתון תוך שימוש במקורות נתונים, תשומות ומאפיינים התנהגותיים, לרבות מהירות, פגישות, קריאות לנמל, תנאי מזג אוויר, מנועים, סוגי דלק ומבוסס על נתוני הפלגות של למעלה מ-10 השנים האחרונות ועוד. מערכי נתונים אלה נבנו, נבדקו ואומתו בשיתוף עם חברות מובילות המשתתפות בתוכנית Data for Decarbonization אותו השיקה החברה לפני כשנה במטרתה להגביר את השקיפות ושיתוף פעולה בתעשייה הימית לפי מינוף הכוח של ביג דאטה ובינה מלאכותית להפחתת פליטת פחמן.

 

תעשיית הספנות הימית אחראית לכ-90% מהסחר העולמי ול-3% מפליטות הפחמן בעולם. מספר זה צפוי לגדול מכיוון שהסחר הימי צפוי לשלש את עצמו על פי הערכות עד שנת 2050. גופי רגולציה שונים דורשים מכלי השיט לנטר ולדווח על צריכת הדלק והפליטות שלהם כדי לצמצם את פליטת הפחמן. נכון להיום, נתוני צריכת הדלק מדווחים באמצעות דו״חות המונפקים בשעות הצהריים (noon report), כאשר הצוות בדרך כלל מודד ומדווח נתונים באופן ידני - מה שהופך את הדו״ח לחשוף לטעויות אנוש ולזיופים אפשריים. בנוסף, דלק מהווה עד 70% מהוצאות כלי השיט ודיווח לא מדויק עלול לגרום להוצאות משתנות ובלתי מכוונות אשר ניתן למנוע.