כמה מהאזרחים העשירים ביותר של המבורג מבקשים להדוף את הצעת הרכישה של חברת MSC עבור הנמל המקומי. לאחרונה הציעה חברת הספנות הגדולה בעולם – שנמצאת בבעלות משפחת אפונטה - 1.4 מיליארד דולר עבור 49.9% ממניות מפעילת הנמל HHLA (Hamburger Hafen und Logistik), והדבר יצר חוסר שקט בקרב אנשי עסקים ידועים בעיר כמו גם בקרב איגודי העובדים המקומיים שמביעים אי שקט עם צעדה המתוכנן להתקיים ביום שלישי הבא.
MSC מציעה במסגרת הצעת הרכש תפעול משותף של HHLA כמיזם משותף עם העיר המבורג, כאשר חברת הספנות מתחייבת להפוך את עיר הנמל של צפון גרמניה ל״האב מרכזי״ עבור רשת שירותי המכולות העולמית שלה. במסגרת זאת יוקם בעיר משרד חדש של החברה, צוות העובדים המקומי יוכפל וכן יתווסף 1 מיליון TEU בתנועת MSC והעברת מטה השייט הגרמני של החברה להמבורג. יחד עם זאת, כמה מאנשי העסקים המפורסמים בעיר עדיין אינם מרוצים.
קלאוס-מייקל קוהנה בן ה-86 אשר שולט ב-Kuehne + Nagel וכן מחזיק ב-30% מחברת הספנות האפאג לויד הביע בעצמו אינטרס להשתלט על HHLA באמצעות חברת האחזקות שלו או בשיתוף עם האפאג לויד.
מנכ״ל האפאג לויד, רולף האבן יאנסן, התבטא בנושא בעיתונות ואמר כי זה לא יהיה האינטרס של החברה שלו להציע הצעה עבור HHLA, אבל הוא איים להרחיק את עסקי חברת הספנות מעיר הבית של הקו במקום לשלם לחברה יריבה כדי להשתמש בנמל. יאנסן הוסיף ואמר כי כתוצאה מההצעה של MSC, האפאג לויד תוכל לצמצם את ההובלה שלה למרכז אירופה דרך המבורג לכ-70 או 80% מהנפחים הנוכחיים.
לא רק הטייקונים של העיר מכוונים ל-MSC. עובדי האיגוד המקצועי Ver.di קראו להפגנה ביום שלישי הבא בה תצא צעדה מהמטה של HHLA בהאפנסיטי אל בית העירייה, שם תתקיים עצרת עם המוטו: ״הנמל שלנו - לא הקזינו שלך!״.
"HHLA שייך לאזרחי העיר״, אמר אנדרה קרצ׳מר, חבר ב-Ver.di המבורג, לתקשורת המקומית. הוא מתח ביקורת על האופן שבו העסקה נרקמה מאחורי דלתיים סגורות בין הצמרת ב-MSC לבין הפוליטיקאים בעיר. האיגוד כתב אתמול בהודעה כי הוא ״מרגיש נבגד – מכרו אותנו״.
חברת MSC ציינה בהודעתה כי ״מטרת השותפות היא לבסס בסיס חזק וממומן היטב להמשך הפיתוח של HHLA ושל נמל המבורג כולו, מה שהופך אותו למרכז מרכזי לרשת המחוברת הגלובלית של שירותי מכולות ורשתות לוגיסטיקה של MSC.
MSC רוכשת בכך נתח אסטרטגי בחברת לוגיסטיקה אירופאית מובילה, עם רשת של מסופי מכולות בהמבורג, אודסה, טאלין וטריאסטה, קישורי עורף מצוינים, חברת רכבות METRANS ומרכזי אינטר-מודל מחוברים היטב במרכז ובמזרח אירופה״.