השוק יתאזן מבחינת קיבולת רק ב-2015

לדברי מנכ"ל קבוצת איי פי מולר-מארסק, החברה לא תציע את הטריפל אי בקווי הסחר אסיה-אירופה בכדי להעמיס קיבולת, או לפתוח במלחמת מחירים


00:00 ,17.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

מגזר הספנות יהיה חייב ללמוד להסתדר עם קיבולת יתר. כך אמר לאחרונה מנכ"ל קבוצת איי פי מולר-מארסק Nils Smedegaard.

Smedegaard אמר לסוכנות הידיעות בלומברג, שבהילקח בחשבון הקיבולת הנוכחית של הספנות הגלובלית, בתוספת צוואר ההזמנות של אוניות מכולה, השגת איזון בין דרישה לקיבולת אינו דבר מיידי.

אנאליסטים של מגזר הספנות העריכו שהאיזון בקיבולת הגלובלית יושג אי שם בשנת 2015 או 2016.

מארסק ליין, חברת הספנות הגדולה בעולם, שולטת על כ-16% מנתח ההובלה הימית. ברבעון השלישי של השנה קיבלה מארסק ליין את אוניית הטריפל אי השלישית. החברה ציינה שבקווי הסחר אסיה-אירופה היא תשתמש באוניות בעלות קיבלות של 14 או 15 אלף TEU ולא בטריפל אי, על מנת שלא להוסיף קיבולת.

לדברי Smedegaard, "המטרה שלנו היא לא להשתמש בטריפל אי בכל קווי הסחר על מנת לזכות בנתח שוק גדול יותר, או להתחיל במלחמה על מחירי ההובלה. המטרה שלנו היא להוריד את עלויות ההובלה ולשמור על נתח שוק".

Smedegaard הוסיף, שהציפיות של החברה הן שהשוק יגדל ב-5% בשנה, כשהחברה תגדיל את הצי שלה בהתאם.

נכון ל-30 בספטמבר היו ברשות הצי הגלובלי 17.2 מיליון TEU, עלייה של 6% בהשוואה לשנה הקודמת. במהלך הרבעון השלישי של 2013 נוספו 56 אוניות מכולה לצי הגלובלי, 41 נשלחו לגריטה, 91 אוניות חדשות הוזמנו ו-2.6% מהצי הגלובלי עמד.