לדברי אנאליסטים ימיים של אלפליינר, עלתה הקיבולת הגלובלית העומדת עד כדי ממדי שיא של 1.57 מיליון TEU.
שליש מהקיבולת העומדת מורכבת מ-352 אוניות מכולה שכרגע לא מפליגות (נכון ל-11 במרץ), בעלות קיבולת של 7-500-19,000 TEU, המהוות 7.8% מהצי הגלובלי.
לדברי אלפליינר, הקיבולת העומדת צפויה לגדולה עוד במהלך השנה, עם הוספה של 1.25 מיליון TEU לאחר קבלת אוניות חדשות. לאחר חישוב שלוקח בחשבון את האוניות שיימסרו לגריטה יוסיפו האוניות החדשות 4.3% קיבולת לצי הגלובלי, בהשוואה לצפי גידול שעמד על 1.8% בלבד.
לאור המשך ההאטה בקווי הסחר המובילים של אסיה-אירופה, אסיה-אמריקה הלטינית ואסיה-מערב אפריקה, מעריכים באלפליינר כי 30 אוניות בעלות קיבולת של 9,000-14,000 TEU הפכו למיותרות לאחר סדרה של שינויים והורדת הפלגות שביצעו חברות הספנות בקווי הסחר אסיה-צפון אירופה.
תוצאות לוואי אחת של מחירי הדלקים הנמוכים, היא החלטה של בעלי אוניות להימנע מכניסה לתעלות סואץ ופנמה ולהפליג מסביב לכף התקווה הטובה, ובכל חסוך את דמי המעבר בתעלות. בנוסף, להערכת אלפליינר, גורם הדבר לחיסכון של 10,000 TEU לרוחב 12 שירותים.