לפי סטטיסטיקות שנאספו ב-SeaIntel, הקיבולת במהלך חודשי השיא של השנה (יולי-ספטמבר) בקווי הסחר אסיה-אירופה צפויה להיות גדולה יותר מאשר בשנה שעברה.
במהלך השבועות 28-39 רשמה הספנות הגלובלית קיבולת הגבוהה ב-2.8% (262 אלף TEU) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, למרות ניסיונות של חלק מחברות הספנות להעלות את מחירי ההובלה על ידי הפחתת שירותים והורדת קיבולת.
כך, למשל, הודיעה ברית הספנות 2M על הפחתה בקיבולת שירות ה-AE9/Condor, אולם לא יישמה אותה בפועל עדיין, כשהאוניות המשרתות בקו הן הגדולות ביותר.
בנוסף, הודיעה ברית הספנות Ocean Three על שילוב של השירותים FAL1 ו-FAL2 לאחד החל מהשבוע ה-26 למשך 12 שבועות.
בנוסף רשם היצוא לרוסיה דרך הים הבלטי והים השחור צניחה של 50% לאור היחלשות הרובל, כתוצאה מהסנקציות שהטיל המערב על רוסיה לאחר האירועים באוקראינה.