הנציבות האירופית פשטה על משרדי חברות ספנות מובילות

נציגים של רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי פשטו על משרדיהן של חברות ספנות בינלאומיות מובילות וביניהן מארסק ליין, הפאג לויד ו- CMA CGMבטענה כי החברות תיאמו מחירים וקיבולת מטענים בשירותים מ/ל נמלים אירופים


00:00 ,18.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

נציגים של רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי פשטו אתמול על משרדיהם של מובילים ימיים מהגדולים בעולם. לפי פרסומים בעיתונות הזרה הפאג-לויד ו-CMA CGM אישרו שהיו בין חברות הספנות שפשטו על משרדיהן. מוקדם יותר, ציינה מארסק ליין כי, חוקרים של רשות ההגבלים הודיעו כי ברצונם לבקר במשרדים הראשיים של חברת הספנות הגדולה בעולם שנמצאים בקופנהגן.

לפי הדיווחים, ברשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי חושדים שחברות הספנות תיאמו מחירים וקיבולת מטענים ביניהן בנוגע לשירותים שהן מספקות מ/ל נמלים אירופים.

על פי הדיווחים, הנציבות האירופית טוענת כי, "סביר כי המובילים הימיים הנחקרים הפרו את תקנות רשות ההגבלים האוסרת על קרטלים ו/או ניצול של מיקום דומיננטי בשוק". הנציבות האירופית סירבה למסור את שמות החברות אותן היא חוקרת.

מהפאג-לויד נמסר כי, "נציבות האיחוד האירופי חוקרת חברות ספנות אירופיות בכדי לבדוק אם הפרו את חוק התחרות של האיחוד. אנו משוכנעים שאנו עובדים בתיאום עם החקיקה האירופית". מ-CMA CGM נמסר כי, נציגי רשות ההגבלים האירופית הגיעו למשרדי החברה במרסיי וכי היא משתפת את מלוא הפעולה עם החוקרים.

מארסק ליין ציינו כי הפעילות שלהן הינה בגבולות חוקי התחרות האירופים והוסיפו כי החברה תשתף פעולה עם הרשויות בחקירתם.