המהומות במצרים: נמשכים השיבושים בסחר הימי

נמל אלסוח'נה חידש פעילות ותעלת סואץ נשארת פתוחה, אך בשאר הנמלים ניכרת ירידה משמעותית בפעילות שיוצרת שיבושים בהעברת המטענים. חברות ספנות שוקלות לזנוח הפקידות במצרים. צים: לא מושפעים מהאירועים


00:00 ,03.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בעיתונות הזרה דווח כי ההפגנות והעימותים במצרים ממשיכות להשפיע על הסחר הימי מ/ל מצרים. הפעילות בנמלי פורט סעיד, דמיאטה ואלכסנדריה נמצאת בהשעיה, בשל העוצר הנמשך משעה 15:00 בצהריים ועד 07:00 למחרת.

עם זאת, לפי הדיווחים, רוב האוניות שבדרכן למצרים, לא ביטלו את הפקידה במדינה, אך העבודה נעשית באיטיות ועם עיכובים בשל העוצר. זאת, גם לאור העובדה שביום שלישי האחרון עבודת הנמלים הופסקה לחלוטין בשל מחסור בעובדים מצרים.

עוד לפי הפרסומים הזרים, חברת Evergreen הודיעה כי, "התכנית שלנו היא להמשיך לספק את השירותים בדרך תעלת סואץ, אך עדיפות ראשונה היא לבטיחות של צוות האוניה והמטענים. המצב במצרים משפיע עלינו מבחינה מסחרית ותפעולית וזניחת פקידות בנמלי מצרים עשויה להיות בחירה בלתי נמנעת".

מ-APL הוסיפו כי "תעלת סואץ נשארת פתוחה, אך נמלי הים סגורים או הפחיתו משמעותית בפעילות וישנם שיבושים בפעילות העברת המטענים". עקב כך, אומרים בחברת הספנות, מטענים שהיו מיועדים למצרים או היו אמורים לעבור שטעון בנמלי מצרים מוסטים למלטה או נמל סאלאלה בעומן.

עם זאת, הודיעה חברת ניהול הנמלים DP World בעלת הזיכיון לניהול ופיתוח מסוף המכולות בנמל עין אלסוח'נה לחוף ים סוף מדרום מזרח לקהיר על חידוש הפעילות בנמל לאחר השעיה בת שלושה ימים. בהודעת החברה נמסר כי, הנמל פועל בכל התחומים בכלל זה מכס, מנגנון הפיקוח על איכות, משטרה, רשות הנמלים ועוד.

האחראי על פעילות החברה במצרים Capt Osama Al Sharif הודיע עוד כי, כל עובדי הנמל הגיעו הבוקר לעבודה. בהודעת החברה מדובאי נמסר כי נמל DP World Sokhna הינו הנמל הימי הראשון במצרים החוזר לתפקד כרגיל.

מחברת צים נמסר כי, הקווים המרכזיים שהיא מתפעלת אינם מושפעים מן האירועים במצרים. מנהל אזור ישראל והמזרח הקרוב בצים, שי באב"ד, מסר כי: "צים מפעילה שני קווים ישירים בתדירות שבועית מנמלי המזרח הרחוק לנמלי ישראל, AME ו-EMX. צים מפעילה שירותים בפקידה ישירה בנמלי ישראל ואינה משטענת סחורות דרך נמלי מצרים כפי שעושות חלק מחברות הספנות האחרות, ועל כן ממשיכים שירותיה לפעול כסדרם וללא כל הפרעה, ומטעני הייבוא והייצוא של לקוחותיה אינם מתעכבים כתוצאה מהשיבושים במצרים."