המבורג סוד מציינת 140 שנה בתערוכה חגיגית

ד"ר גאסט, יו"ר חבר המנהלים של הקבוצה: "התערוכה מראה את ההתפתחות של חברת ספנות שהחלה את דרכה בשנת 1871 עם שלוש ספינות קיטור קטנות שהפליגו לברזיל וללה פלאטה והיום מקשרת בין היבשות בהיותה אחת מ-15 המובילות בעולם בקווי המכולה."


00:00 ,15.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

היום נפתחת תערוכת "140 שנה להמבורג סוד" אשר תוצג במוזיאון הימי הבינלאומי של המבורג. התערוכה הייחודית תהיה פתוחה עד לסוף מרץ, 2012 והיא תאפשר הצצה אל ההיסטוריה של קבוצת הספנות. בתערוכה יוצגו ציורים של אומנים אורחים, פוסטרים ומודלים של ספינות.

 

הסיבה לתערוכה הוא ציון 140 שנה להמבורג סוד שנוסדה ב-4 בנובמבר בשנת 1871 על ידי אחד-עשר מבכירי הסוחרים ובעלי הספינות של העיר המבורג.

בין הפריטים הבולטים בתערוכה נמצאת מודל ספינת המטען שבמוזיאון, “Cap San Diego” משנת 1961 ומודל באורך 4.5 מטרים של ספינת הנוסעים המפורסמת, “Cap Arona” שנבנו על ידי Blohm & Voss. עוד בתערוכה מוצגים ציורי שמן של צייר הספנות הידוע הנס ריטר וון פטרסן, ג'והנס הולסט וליאונרד סנדרוק, כמו גם פוסטרים משנות ה-20' וה-30' של המאה הקודמת. אלו האחרונים מעבירים רושם ייחודי של תקופת הזוהר מימי שייט הנוסעים של המבורג סוד.

 

את התערוכה משלימים סרט היסטורי על החברה המשלב מספר סצינות היסטוריות ומפה ימית אינטראקטיבית המראה מיקומים עדכניים של כל אחת מספינות הקבוצה.

"התערוכה היא כמו מסע חי בזמן המכסה את התקופות השונות של ההיסטוריה שלנו" אומר ד"ר אותמר גאסט, יו"ר חבר ההנהלה. "היא מראה את ההתפתחות הדינמית של חברת ספנות שהחלה את דרכה בשנת 1871 עם שלוש ספינות קיטור קטנות שהפליגו לברזיל וללה פלאטה והיום מקשרת בין היבשות בהיותה אחת מ-15 המובילות בעולם בקווי המכולה."

 

נציין כי את חברת המבורג סוד מייצגת בישראל חברת סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א.