היפנים עושים צעדים בולטים בפיתוח מנועי אמוניה

חברות בולטות בתחום המספנות והספנות ביפן הודיעו לאחרונה כי מנוע אמוניה של ארבע פעימות הראשון בעולם סיים בהצלחה מבחן יבשתי לשריפה יציבה של אמוניה כחלק מפרויקט הדגמה למסחור כלי שיט


10:42 ,17.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות בולטות בתחום המספנות והספנות ביפן בהן Nihon Shipyars, NYK Line, Japan Engine Corporation ועוד, הודיעו לאחרונה כי מנוע אמוניה של ארבע פעימות הראשון בעולם סיים בהצלחה מבחן יבשתי לשריפה יציבה של אמוניה כחלק מפרויקט הדגמה למסחור כלי שיט המצוידים במנוע אמוניה מתוצרת מקומית.

 

באפריל השנה, חברת IHI Power Systems החלה בבדיקות תפעוליות במפעלה בעיר Ota במנוע ימי 280 מ״מ עם ארבע פעימות מונע אמוניה לשמש כמנוע הראשי של אניית גוררת.

 

הבדיקות גם אישרו כי פליטות של N20, דיניטרוגן חד חמצני - בעל אפקט חממה גדול פי 300 מפחמן דו חמצני CO2, ואמוניה בלתי שרופה היו קרובים אפס, וכי לא הייתה דליפת אמוניה מכל ציוד ההדגמה במהלך הפעילות ולאחר סיום הפעילות. על פי הדיווחים, המנוע החדש יותקן על גוררת שבנייתה תושלם ביוני בשנה הבאה.

 

יתרה מזאת, בהתבסס על מחקר ופיתוח זה עבור כלי שיט מקומיים, היפנים ישקיעו מאמצים בפיתוח מנוע עזר של 250 מ״מ לטובת אניות השטות באוקיינוסים. מנוע עזר זה יותקן על מכלית גז בעלת מנוע אמוניה המתוכנן להימסר לבעליה עם סיום בנייתה בחודש אוקטובר 2026.