היסטוריה: הושלם תדלוק המתנול הראשון בעולם

לאחרונה הושלם מבצע תדלוק המתנול הראשון בעולם שהתבצע ממכלית לאניית מכולות בבעלות מארסק בסינגפור. הספינה תודלקה בכ-300 טונות של ביו-מתנול באמצעות מכלית של חברת Hong Lam Marine


09:32 ,30.07.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת מארסק ו-Hong Lam Marine Pte השלימו לאחרונה את מבצע תדלוק המתנול הראשון שהתבצע מאנייה לאניית מכולות ב-27 ביולי ב-Raffles Reserved Anchorage בסינגפור, בתמיכת הרשות הימית והנמלים של סינגפור (MPA), סוכנויות ממשלתיות ומכוני מחקר.

 

הספינה תודלקה בכ-300 טונות של ביו-מתנול באמצעות מכלית של חברת Hong Lam Marine, MT Agility. פעולת תדלוק הביו-מתנול התרחשה במסוף התעשייתי של Vopak  סאקרה עם אניית תדלוק  שהעבירה דלק ביו-מתנול שסופק על ידי OCI Fuel לאניית המכולות הראשונה בעולם בעלת מנוע מתנול.

 

Vopak היא שותפת תשתית האחסון לביומתנול שמסופקת על ידי OCI במבצע זה. Vopak מטפלת ברוב המתנול בסינגפור והחברה מתכוננת לספק דלקים דלי פחמן אחרים כמו אמוניה ומימן.

 

במהלך מבצע התדלוק של המתנול, חוקרים ממרכז קיימברידג׳ למחקר וחינוך מתקדם בסינגפור הטיסו רחפנים מצוידים בגלאי מתנול עם יכולות דגימה ומצלמות אינפרא אדום ממטוס הסיור של MPA Guardian כדי להגביר את זיהוי דליפות מתנול פוטנציאליות לאטמוספירה של מתנול על מנת למנוע דליפה.