הים השחור: חיל הים הרוסי ירה על אניית סוחר

חיל הים הרוסי פתח באש על ספינת מטען בים השחור כדי לאלץ אותה לעצור לצורך בדיקות. ספינת המשא Sukru Okan עצרה את מסעה ועל סיפונה עלו חיילים רוסים על מנת לבדוק את המטען שלה


11:31 ,14.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חיל הים הרוסי פתח באש על ספינת מטען בים השחור כדי לאלץ אותה לעצור לצורך בדיקות, אמר משרד הרוסי. ספינת המשא Sukru Okan, ששטה תחת דגל מדינת פלאו (Palau), פנתה לנמל איזמאיל באוקראינה כאשר ספינת הסיור הימית וסילי בייקוב נתקלה בה בחלק הדרום מערבי של הים מוקדם בבוקר יום ראשון. חיל הים הורה לכלי השיט לעצור לבדיקה וכאשר מפעילי הסוקר אוקאן לא הגיבו, פתחו באש, אמר משרד ההגנה של רוסיה.

כשהאנייה עצרה, שלחה רוסיה קבוצת חיילים במסוק לעלות עליו לבדיקה. מאוחר יותר הם אפשרו לספינה לחדש את מסעה לאוקראינה, אמר המשרד, מבלי לפרט איזה מטען - אם בכלל - היא נושאת.

 

נזכיר כי משרד ההגנה הרוסי טען עם סיום תוקף עיסקת התבואה והגרעינים בין רוסיה ואוקראינה כי כל הספינות שיפנו לנמלי אוקראינה ייחשבו ככאלה שעלולות לשאת מטען צבאי. אוקראינה העירה הערות דומות וכך המצב בים השחור - שגובל בשש מדינות - הפך למתוח יותר ויותר.

 

מאז, מל״טים של אוקראינה פגעו בספינת חיל הים הרוסי ומכלית נפט, והעמידו לראשונה את יצוא הסחורות הרוסי דרך הים השחור בסיכון. רוסיה כיוונה שוב ושוב לתשתית ייצוא תבואה באודסה ומחוצה לה עם פגיעות טילים.