הים האדום: סכנה כי מכלית שנפגעה מהחות׳ים תיצור זיהום חמור

המכלית Sounion שהותקפה מספר פעמים ביום רביעי שעבר על ידי החות׳יםנושאת 150,000 טונות של נפט גולמי מעיראק ומהווה סכנה מיידית לסביבה. המכלית עולה באש מאז ה-23 באוגוסט


13:48 ,26.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

כוחות ימיים הפועלים עבור האיחוד האירופי עדכנו מהים האדום על מצב השריפה על סיפונה האנייה Sounion, מכלית מדגם SuezMax שהותקפה מספר פעמים ביום רביעי שעבר על ידי החות׳ים - ואשר הנזק שעלול להיגרם משפיכת מטען הדלק שבתוכה עשוי להתברר לאסום המכלית הקשה ביותר של המאה ה-21. 

 

המכלית, שנמצאת בבעלות חברה יוונית ״דלתא מכליות״, עולה באש מאז ה-23 באוגוסט כשהחות׳ים פרסמו סרטון דרמטי של הרגע שבו הציתו אותה. כל הצוות של המכלית פונה ומאז הועבר לג׳יבוטי. השריפה כל כך גדולה שלוויינים הצליחו לקלוט אותה במהלך סוף השבוע. עד כה אין סימנים ברורים לדליפת נפט.

 

הספינה נותרה על עוגן באותה נקודה במים בינלאומיים כשהכוח הימי של האיחוד האירופי מזהיר שהמכלית הפגועה היא גם מפגע ניווט וגם סכנה ממשית לסביבה.

 

״מצב זה מדגיש שסוגים אלה של התקפות מהוות לא רק איום על חופש הניווט, אלא גם על חייהם של יורדי הים, הסביבה, ולאחר מכן על חיי כל האזרחים החיים באזור זה״, הצהיר הכוח הימי של האיחוד האירופי.

 

לינדה תומס-גרינפילד, שגרירת ארה״ב באו״ם, קראה למועצת הביטחון לגנות את התקיפות ולחות׳ים להפסיק את התקיפות. הקבוצה המיליטנטית הצהירה שוב ושוב שהיא לא תיסוג במערכה בת 10 החודשים נגד ספנות מסחר עד שישראל תפסיק את מלחמתה בחמאס. ״הפעולות החצופות של החות'ים מאיימות ליצור אסון אקולוגי עם השלכות הרסניות על האזור״, הזהירה תומס-גרינפילד.

 

המכלית Sounion נושאת 150,000 טונות של נפט גולמי מעיראק. המכלית, שניזוקה קשות, מסתכנת בשפיכת נפט, ועשויה להפוך לדליפת הנפט החמישית בגודלה בכל הזמנים, על פי נתונים סטטיסטיים שנשאו על ידי הפדרציה הבינלאומית לזיהום בעלי מכליות (ITOPF).