שיבושי העבודה המתמשכים בנמלי פוס ומארסיי הביאו למעבר לפקידה ישירה בנמל סט (Sete) שבצרפת, במסגרת הקו השבועי הישיר MAE לנמלי מערב הים התיכון. "השביתות שיבשו את השירות ולוח ההפלגות, אנו שמחים על המעבר", הבהיר מנכ"ל א.מ.א יורם הופמן. בתוך חודשים ספורים תשלים אגרקסקו את בנייתו של בית קירור חדש בסמוך שיהפוך למרכז הקליטה, המיון וההפצה באירופה
שינוי משמעותי בנמלי הפקידה בקו השבועי הישיר MAE לנמלי מערב הים התיכון. בשבועות האחרונים נתקבלה החלטה בחברת סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א לסיים את הפקידה השבועית בנמלי פוס ומארסיי. זאת לאור שיבושי עבודה מתמשכים ובלתי צפויים בנמלים אלו כשאת מקומם תפס נמל סט (Sete) בצרפת, שאמנם מרוחק 150 ק"מ מערבה, אך מקושר לרשת הכבישים והרכבות המודרנית של צרפת.
נציין כי, רק בחודש אוקטובר האחרון פרץ סכסוך עבודה בנמל מארסיי, שפגע קשות בפעילות הפריקה והטעינה של האוניות. נוסף על כך, במהלך סוף השבוע הודיעו האיגודים המקצועיים בצרפת על כוונתם להשבית את נמל מארסיי באופן מלא ב-3 בינואר 2011 ולאחריו, וללא הגבלת זמן, להשבית את העבודה למשך שעה אחת בכל משמרת, להימנע מלעבוד שעות נוספות ולהשבית באופן מלא את העבודה בסופי השבוע.
"לאור מה שקורה בנמלי פוס ובמארסיי - שזו תוצאה של התנהלות הוועדים בנמלים אלה כבר 35 שנים - עברנו לפני מספר חודשים לנמל סט ואנו מאוד שמחים על כך", אמר מנכ"ל סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א, יורם הופמן. לדבריו, חוסר הוודאות התמידית מתי תפרוץ שביתה באחד מנמלי הים האלה והשביתות החוזרות ונשנות גורמים לפגיעה בלקוחות ושיבוש לוח ההפלגות.
מאגרקסקו נמסר כי, על פי התכנון המקורי, המעבר מנמלי פוס ומארסיי לנמל סט תוכנן היה להתבצע בסיום העונה החקלאית (חודשי מרץ-מאי 2011) במקביל להשלמת בנייתו של בית קירור חדש עבור חברת אגרקסקו באזור לאנדוק-רוסיו (Languedoc Roussillon) בדרום צרפת.
נציין כי בית הקירור החדש, שבנייתו תסתיים בחודש אפריל 2011 בהשקעה של 25.4 מיליון יורו, צפוי להוות את מרכז הקליטה, המיון וההפצה של התוצרת החקלאית של ישראל במערב אירופה. שטח המחסן הוא 17 דונם והוא יכלול עשרה חדרי קירור שמכילים 5,000 משטחים ורציפי הטענה ופריקה של משטחים ומכולות קירור נבנו מסביב למחסן.
“זהו מתקן שיאפשר לנו פריקה מהירה של האוניה, מיון התוצרת והפצה במהירות מסחררת, תוך שמירה מירבית על שרשרת הקירור. המטרה שלנו היא לעשות את הדברים מהר, נקי ובתנאים הנכונים”, הוסיף יעקב מלינוביץ (מלצ´י), סמנכ”ל ומנהל חטיבות השיווק והתובלה בחברת אגרקסקו.
“את מרסיי אנו מחליפים בנמל רעב לעבודה עם מתקן מודרני ויעיל. רמת האבטלה בעיר סט גבוהה והם משוועים למקומות תעסוקה. בעיר מבינים שהכניסה שלנו תהפוך את הנמל מחצי שומם לשוקק". סיכם מלצ'י.
כאמור, שיבושי העבודה הקשים בנמלי פוס ומארסיי הקדימו את המעבר של קו MAE, כך שהפקידה, תהיה בסיס קבוע, בנמל סט. "ההחלטה על המעבר תביא לשימור הלקוחות והמשך מתן שירות ללא שיבושים", הבהיר מנכ"ל א.מ.א יורם הופמן.
החטא ועונשו: שירות MAE יפקוד בקביעות את נמל סט במקום פוס ומארסיי
שיבושי העבודה המתמשכים בנמלי פוס ומארסיי הביאו למעבר לפקידה ישירה בנמל סט (Sete) שבצרפת, במסגרת הקו השבועי הישיר MAE לנמלי מערב הים התיכון. "השביתות שיבשו את השירות ולוח ההפלגות, אנו שמחים על המעבר", הבהיר מנכ"ל א.מ.א יורם הופמן. בתוך חודשים ספורים תשלים
00:00 ,19.12.2010
עשוי לעניין אותך
מצרים מבקשת להרחיב הסכמי ה-QIZ
ירדן הקשיחה הבדיקות במעברי הגבול עם ישראל
גד שפר לאוצר ולתחבורה: יש למנוע השבתת הנמלים ביום ראשון
אוריין ערכה יום עיון מקצועי ליצואנים
עכשיו זה רשמי: מערכת ה-TOS בנמל חיפה שולטת גם ברציף המערבי
אבי אדרי: מיום ראשון נפר השקט התעשייתי בנמלים