החות׳ים פגעו במכלית נורבגית בבאב אלמנדב

דובר החות׳ים: כוחות חיל הים של צבא תימן ביצעו מבצע צבאי איכותי נגד הספינה הנורבגית אסטרינדה, שהייתה עמוסה בנפט ובדרכה ליישות הישראלית״. בכיר בארגון החות׳ים איים אתמול בשיתוק מוחלט של נמלי הים בישראל. נמל אשדוד: לאיום החותים אין השלכה ישירה על פעילות הנמל


11:05 ,12.12.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

דובר החות׳ים בתימן, יחיא סריע, פרסם הבוקר הצהרה ובא לקיחת אחריות על ירי טיל שיוט לעבר מכלית נורבגית באזור באב אלמנדב. לפי סריע, המכלית ״אסטרינדה״ הייתה בדרכה לישראל. ״כוחות חיל הים של צבא תימן ביצעו מבצע צבאי איכותי נגד הספינה הנורבגית אסטרינדה, שהייתה עמוסה בנפט ובדרכה לישות הישראלית, ולכן הותקפה בטיל שיוט מתאים״, כך הצהיר סריע. הפגיעה בספינה אושרה גם על ידי צבא ארה״ב שאישר כי לא היו נפגעים בתקרית.

 

״במהלך היומיים האחרונים הצליחו הכוחות המזוינים התימנים למנוע מעבר של מספר ספינות (בבאב אלמנדב), לאחר שנענו להתראות של כוחות חיל הים התימני שלא תקפו את הספינה הנורבגית העמוסה בנפט אלא רק לאחר שצוותה דחה את כל קריאות האזהרה״, הוסיפה הודעת החות'ים.

 

יצוין כי לפני יומיים הצהירו החות'ים כי יסלימו את מתקפותיהם ויפגעו בכל ספינה שתהיה בדרכה לנמל ישראל. ״הכוחות המזוינים של תימן לא יהססו לתקוף כל ספינה שתפר את האמור בהצהרות הקודמות״, הדגיש סריע היום והוסיף: ״הכוחות המזוינים של תימן מאשרים שהם ממשיכים למנוע מכל הספינות מכל הלאומים בדרכן לנמלי ישראל לשייט בים הערבי והאדום עד שיוכנס כל המזון והתרופות להם זקוקים אחינו האיתנים ברצועת עזה״.

 

יצוין כי אתמול איים בכיר בארגון החות׳ים בשיתוק מוחלט של נמלי הים בישראל. חזאם אלאסד, חבר המועצה המהפכנית של החות'ים כתב באמצעות פלטפורמת X בשפה העברית ״לאחר הפסקת העבודה בנמל אילת, גם אשדוד וחיפה חייבות להפסיק״.

 

חברת נמל אשדוד: לאיום החות׳ים אין השלכה ישירה על פעילות הנמל

 

מחברת נמל אשדוד נמסר: ״סיכון נתיבי השיט על ידי החות׳ים הוא איום אסטרטגי על נתיבי השייט העולמיים בכלל והתעבורה הימית לישראל בפרט, ויש לו השפעות מדיניות וכלכליות רחבות.

 

לאיום החות׳ים אין השלכה ישירה על פעילות הנמל. נדגיש כי אנו עושים הכל על מנת לפעול באופן מלא ולשמור על שער פתוח לישראל, למרות אתגרי המלחמה. אנו ערוכים ופועלים בשגרה לקלוט כל פעילות תפעולית של פריקה וטעינה נדרשת״.