החובלת עדי אלעזרי הוציאה לאור את ״לגלות את האופק״

עדי אלעזרי, האישה הישראלית הראשונה שהוסמכה לדרגת חובל ראשון, הוציאה לאור אנציקלופדיה ימית אינטראקטיבית לילדים ולילדות אודות עולם הספנות והים. אלעזרי: ״הספר מרכז בתוכו כל מה שלמדתי וחוויתי בים לאורך חיי״


12:41 ,07.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

עדי אלעזרי (47), חובלת ראשונה תושבת כפר סבא, הוציאה לאור את ״לגלות את האופק״ – אנציקלופדיה ימית אינטראקטיבית שכתבה לילדים ולילדות במשך 7 שנים, על בסיס חוויותיה בים והידע הרב שרכשה בנושא. הספר, שיצא באמצעות קמפיין מימון המונים, מיועד להנגיש ולחשוף את עולם הספנות והים לכל בני המשפחה, ובעיקר לילדים בני 6 -12, לעורר השראה, להרחיב אופקים ולאפשר גילוי של המתרחש בעולם הסובב אותנו.

 

עדי היא הישראלית הראשונה שסיימה את לימודיה בבית הספר לרבי-חובלים והוסמכה לדרגת חובל ראשון. עדי למדה בבית הספר לקציני ים בעכו מגיל 14. בסיום התיכון המשיכה לכיתה י״ג במגמת קצונה ימית, ובסיום הלימודים קיבלה תעודת טכנאית תעשייה וניהול ותעודת הסמכה עיונית לחובל שני-שלישי. בגיל 21.5 כבר שירתה עדי כקצינת סיפון בדרגת חובל שלישי באנייה ״צים קוריאה״. לאחר שהוסמכה לדרגת חובל שני הפליגה עדי באוניות של צים למעלה משלוש שנים, חצתה אוקיינוסים על גבי אוניות מכולה וביקרה ב-27 מדינות בעולם.

 

עדי אלעזרי: ״הספר שכתבתי משלב בתוכו המון ידע לצד חוויה אינטראקטיבית מעולם הים והספנות, ומגלם בתוכו כל מה שלמדתי וחוויתי בים לאורך חיי, בהפלגותיי ברחבי העולם בצי הסוחר הישראלי ובספינות נוסעים מפוארות״.

 

״לפני 7 שנים, אגם, בני בכורי, ביקש במסגרת פרויקט הורה מעשיר, שאבוא לספר בכיתה שלו מה עשיתי פעם בים, שאספר לחברים על אוניות ועל ההפלגות שלי מסביב לעולם. הבקשה הזו הולידה את הספר ׳לגלות את האופק׳. אני זוכרת את היום שחזרתי מההרצאה בבית החינוך אוסישקין והבנתי שזה מה שאני רוצה - לכתוב ספר על עולם הספנות והים לילדים. לילדים יש סקרנות טבעית וכנות קסומה. כי עבור ילדים, סיפורי מסעות הם סיפורים מלאי הרפתקאות המעניקים להם ידע מעבר למוכר והידוע. הם מרחיבים את האופקים ומאפשרים להם לחלום ולדעת שניתן להגשים את זה. לילדים יש אינסטינקט בסיסי שאומר שהכול אפשרי. בנקודת המוצא שלהם הבסיסית - העולם גדול, מסקרן ויש בו המון דברים ללמוד וחוויות לעבור״.

 

בספר האינטראקטיבי מתוארים ״כל המסעות, היבשות, הנמלים, השפעות הים על חיי היומיומיים של כולנו, ההבדלים בין כלי השייט השונים, כדור הארץ, מזג האוויר, קו המשווה ומילון מונחים שמסביר את העולם הזה״.

 

ניתן להזמין את הספר בלינק כאן