הודו דורשת מאיראן לשחרר 17 אנשי צוות מהאניה MSC Aries

על סיפון האניה MSC Aries שנחטפה בשבת האחרונה על ידי משמרות המהפיכה האיראניים, היו 25 אנשי צוות. מתוכם 17 אנשי צוות אזרחי הודו. בשעות האחרונות נעשים מאמצים דיפלומטיים להבטיח את שלומם ולהביא לשחרורם המיידי


11:18 ,15.04.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

יומיים לאחר שכוחות איראניים השתלטו בכח על האניה MSC Aries הקשורה, לטענת שלטונות איראן, לאיש העסקים אייל עופר, עומדים נציגים בכירים בממשל של הודו בקשר עם המקבילים שלהם מאיראן בכדי להביא לשחרורם של 17 אזרחים הודים, אנשי צוות, שהיו על סיפון האניה.

 

כאמור, ביום שבת, לאחר ההשתלטות של הכוחות האיראניים, האניה, שפועלת תחת דגל פורטוגל, הופנתה אל המים הטריטוריאליים של איראן.

 

״אנו מודעים לעובדה שעל אוניית המטען MSC Aries, עליה השתלטו כוחות איראניים, שהו 17 אנשי צוות אזרחי הודו. אנו בקשר רציף עם שלטונות איראן באמצעות ערוצים דיפלומטיים בכדי להבטיח את בטחונם, רווחתם ושחרורם המהיר של האזרחים ההודים״, ציין גורם מממשלת הודו.

 

הכוחות האיראניים פשטו על האניה כשהיא עשתה את דרכה לנמל Mundra שבהודו, אליו אמורה היתה להגיע ב- 18 באפריל.

 

כזכור, בשבת האחרונה, כוחות קומנדו של משמרות המהפיכה האיראניים הוסקו והשתלשלו מחבלים ובכך השתלטו ללא התנגדות על האניה, בסמוך למיצרי הורמוז. ההערכה שהאניה נחטפה מאחר והיא משוייכת לחברת Zodiac Maritime המשתייכת לקבוצת זודיאק מלונדון, שבבעלות איש העסקים אייל עופר.

 

על פי חברת הספנות MSC, המפעילה את האניה, על סיפון האניה היו 25 אנשי צוות. האניה עזבה את דובאי ביום שישי והפליגה בסמוך למיצרי הורמוז ושם, בשעה 06:43 (לפי שעון מקומי) השתלטו כוחות איראניים על האניה.

 

הבוקר התבטא דובר שר החוץ האיראני וטען כי האניה נעצרה לאחר שהפרה חוקים ימיים, כהגדרתו.

 

נזכיר כי מייד עם ההשתלטות, קראו ארה״ב ובריטניה לאיראן לשחרר את ספינת המכולות MSC Aries