ברבעון האחרון של 2013 הסתכם ההפסד הנקי של צים ב-282 מיליון דולר, לעומת הפסד של 238 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2012. ההפסד בנטרול הוצאות חד פעמיות ברבעון הסתכם ב-113 מיליון דולר.
ההפסד הנקי של החברה בשנת 2013 הסתכם ב-530 מיליון דולר, לעומת הפסד של 428 מיליון דולר ב-2012. בנטרול הוצאות חד פעמיות, הסתכם ההפסד הנקי של החרה ב-2013 ב-369 מיליון דולר.
החברה סיימה את 2013 עם EBITDA של 48 מיליון דולר, לעומת EBITDA של 108 מיליון דולר ב-2012. ה-EBIDTA של החברה ברבעון האחרון של 2013 היתה מינוס 14 מיליון דולר, בהשוואה ל-6 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2012. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה ב-2013 13 מיליון דולר, למרות המשך התנאים הקשים בשוק הספנות העולמי והירידה החדה במחירי ההובלה מזה חמישה רבעונים ברציפות.
החברה, שנמצאת בתהליך של הסדר חוב החל מתחילת 2013, הצליחה לשמור על תוצאות דומות לממוצע הענפי ולא אפשרה לתהליך המתמשך לפגוע בשירות ללקוחות. יצוין כי הסדר החוב, שטרם הושלם, ישפר מיידית את תוצאות צים ויצמצם את חובה לרמה של 1-1.5 מיליארד דולר. בצים אמרו כי כתוצאה מההסדר, צפוי גם מבנה ההוצאות להשתפר (בעיקר קיטון הוצאות ריבית ועלות חכירת אוניות) בצורה שיאפשר לחברה להתמודד בצורה מיטבית עם האתגרים הרבים בענף.
צים מנהלת משא ומתן מתקדם עם ממשלת ישראל לביטול מניית הזהב, תוך שמירה על האינטרסים של המדינה באופן שיהיה מקובל על משרד הביטחון. הביטול הינו נדבך חשוב ביכולתה של צים להשלים את הסדר החוב, יאפשר שיתופי פעולה עם חברות ספנות אחרות ויקל על גיוס הון.
יצוין שלאחרונה הכריז ועד עובדי החוף ואיגוד קציני הים על סכסוך עבודה בצים על רקע מאמצי החברה לביטול מנית הזהב והתאמת ההסכמים הקיבוציים למצבה.
ההפסד התפעולי (EBIT) ברבעון הרביעי של 2013 הסתכם ב–132 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 171 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הוצאות חד פעמיות, הסתכם ההפסד ברבעון בכ–53 מיליון דולר. ברמה שנתית, הסתכם ההפסד התפעולי ב–191 מיליון דולר, לעומת הפסד של 206 מיליון דולר בשנה קודמת. בנטרול הוצאות חד פעמיות, הסתכם ההפסד התפעולי ב-2013 ב–130 מיליון דולר.
השיפור הושג כתוצאה מחידושים טכנולוגיים שהטמיעה החברה, שהביאו להקטנת הצריכה בדלק, ובנוסף להמשך מדיניות רכישת דלק במחירים המיטביים האפשריים. כל זאת, כחלק מתהליך הטרנספורמציה וההתייעלות המקיף המתנהל בחברה מזה שלוש שנים, שקיזזו משמעותית את ההרעה שנגרמה כתוצאה מהירידה החדה במחירי ההובלה הימית. ההוצאות החד פעמיות נובעות בעיקר מביטול מקדמות להזמנת אוניות.
היקף המכולות שהובילה החברה ברבעון האחרון של 2013 גדל ב 5% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2012, והסתכם ב-646 אלף TEU, לעומת 617 אלף TEU ברבעון המקביל ב-2012. ב-2013 כולה הובילה החברה 2.5 מיליון TEU, לעומת 2.4 מיליון ב-2012, גידול של 5%.
מחזור ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכם ב-888 מיליון דולר, לעומת 981 מיליון דולר ב-2012. הקיטון במחזור התרחש בשל הירידה במחיר ההובלה הממוצע למכולה, שירד בכ-13% לעומת הרבעון המקביל ב-2012 (מ-1,364 דולר ל-TEU ל-1,181 דולר ל-TEU).
הכנסות צים ב-2013 הסתכמו ב–3.7 מיליארד דולר, לעומת 4 מיליארד דולר בשנת 2012, קיטון של 7%, שנובע בעיקרו מירידה במחירי ההובלה.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הרביעי בכ-20 מיליון דולר, לעומת תזרים מפעילות שוטפת של 49 מיליון דולר ב-2012. ב-2013 הסתכם התזרים מפעילות שוטפת ב–13 מיליון דולר, לעומת 94 מיליון דולר בשנת 2012.