שלוש מתוך ארבע בריתות הספנות המובילות מפחיתות את הקיבולת בקווי הסחר של המזרח הרחוק.
הברית היחידה שלא תפחית קיבולת היא ה-2M, המחפשת אחר דרכים להגביר קיבולת של קו השירות AE9/Condor, על ידי מעבר לשימוש באוניות גדולות יותר.
ברית ה-Ocean Three התחילה בהפחתת הקיבולת, עם ביטול של קו שבועי בין המזרח הרחוק לצפון אירופה בין יולי לספטמבר, כשבנוסף מגבילה הברית את הקיבולת שלה במהלך תקופת השיא של היצוא הסיני, עם 12 אלף סלוטים בשבוע.
ברית ה-G6 הודיעה שהיא תפחית את מספר הסלוטים על ידי ביטולים של הפלגות במהלך חודש אוגוסט.
ברית CYKHE לא הגיבה עדיין רשמית למהלך, אולם חברותיה ביטלו מספר הפלגות במהלך החודשיים האחרונים. במהלך חודש אוגוסט מתכננות חברות הברית להפעיל שתי הפלגות ריקות בקו השירות CES/NE8.
למרות שמארסק ליין ו-MSC הכריזו על ייעול של ההפלגות בחודש יוני, והחליפו אוניות בעלות קיבולת של 9,600 TEU באוניות בעלות קיבולת של 6,500 TEU, לא נראה סימן של הפחתת קיבולת עדיין.
כך, למשל, מתכננות החברות להפעיל אוניות גדולות יותר בקו השירות AE9/Condor, עם הוספה של ה"MSC Luciana" (קיבולת של 11,600 TEU), ה"MSC Aurora" (קיבולת של 13,050 TEU) וה"MSC Vega" (קיבולת של 13,102 TEU).
ה-2M הגדילה קיבולת גם בקווי שירות אחרים: קו AE2/Swan יוסיף להפלגת הבכורה שלו את ה"MSC Zoe" (קיבולת של 19,224 TEU) וה"Mathilde Maersk" (קיבולת של 18,340 TEU), כשה"MSC Maya" (קיבולת 19,224 TEU), תפקוד את נמל אנטוורפן בהפלגת הבכורה שלה, שתצא מנמל בוסאן ב-27 באוגוסט.