ענקית הספנות הגרמנית הפאג-לויד (Hapag Lloyd) הודיעה כי היא מכינה את לקוחותיה לקראת הטעמת מכניזם שיחייב אותם עבור שימוש בדלק נקי החל מתחילת 2019, וזאת על מנת להתמודד על אכיפה הדוקה יותר בכל הקשור לזיהום ופליטת תחמוצת גופרית – אכיפה של ארגון הספנות העולמי שתחל ב-1 בינואר 2020.
חברת הספנות שמשרדיה הראשיים נמצאים בהמבורג הודיעה היום כי היא פיתחה את מה שהיא כינתה MFR ״מנגנון להחזר עבור דלק ימי״, ובאנגלית Marine Fuel Recovery Mechanism אותו היא תיישם בהדרגה החל מה-1 בינואר 2019. מהחברה נמסר כי נוסחת MFR משלבת את דפוסי הצריכה של כל אנייה כמו גם גודל המטען, זמני הפלגה ושהייה בנמל כמו גם מחירי הדלק.
מהחברה נמסר כי מנגנון זה יהיה כרוך בתוספת חיוב אוטומטית כדי להתמודד עם הדרישה להשתמש בדלק נקי יותר החל מהרבעון הרביעי של 2019 – הליך שנועד להבטיח עמידה בתקנות עבור אניות שיוצאות להפלגות ארוכות שיימשכו לתוך 2020.
דובר של החברה ציין עם פרסום ההיטל כי ״אנו בטוחים שמצאנו דרך הוגנת ושקופה שבה המזהם משלם״.
חברת האפאג לויד, חברת הספנות החמישית בגדולה בעולם, צופה כי היא תצטרך לשלם 1 מיליארד דולר נוספים עבור דלק דל גופרית בשנים הראשונות לאחר כניסת תקנות ה-IMO לתוקף.