האם צוות האניה MSC Aries שוחרר? האיראנים טוענים שכן

איראן טוענת כי שחררה את צוות האנייה MSC Aries, שנתפסה על ידי כוחותיה במיצרי הורמוז. לטענתם, הספינה הפרה את חוקי הניווט הבטוח. הפרטים לא אומתו עדיין על ידי גורם חיצוני


08:06 ,03.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

איראן טוענת כי היא שחררה את כל הצוות של אניית המכולות MSC Aries, אניה בקיבולת 15,000 TEU שנחטפה על ידי הכוחות המיוחדים האיראניים בחודש שעבר.

 

בציוץ שהוציאה רשת התקשורת האיראנית Iran International ברשת החברתית X נכתב: "איראן שחררה את כל אנשי הצוות של MSC Aries, והם יכולים לחזור למדינותיהם במידה ורב החובל של האניה ישתף פעולה".

 

ההודעה המבלבלת שהוציאה איראן לא זכתה בשעות האחרונות לאימות נוסף.

 

ככל הידוע, הדברים נאמרו בשיחה שקיים שר החוץ האיראני חוסיין אמיר-עבדולהיאן עם שרת החוץ האסטונית, מרגוס צחקנה. בשיחה הבהיר חוסיין אמיר-עבדולהיאן כי האניה, שנתפסה על ידי משמרות המהפיכה האירנים ב- 13 באפריל בסמוך למיצרי הורמוז, כיבתה את המשדרים שלה במים הטריטוריאליים של איראן ובכך, לטענת האיראנים, הפרה את חוק ה- Safety of Navigation שאותו אימץ ארגון הספנות העולמי IMO. מה שהביא לטענת הגורמים האיראניים למעצרה של האניה.

 

נציין כי האניה MSC Aries עגנה בשבועות האחרונים לצד שלושה כלי שיט אחרים שנחטפו על ידי הכוחות המיוחדים האיראניים.

 

לעומת זאת, אניית הגלנוע Galaxy Leader, שבבעלות חברת הספנות היפנית NYK נותרה במימי תימן, לאחר שנחטפה לפני שישה חודשים על ידי החות'ים, בעוד פיראטים סומליים חידשו את טקטיקת החטיפה לשם כופר שלהם, וחטפו שני כלי שיט נוספים בחודשים האחרונים.