דיווחים: 2 אניות בבעלות רמי אונגר שינו את מסלולן

מדובר באניות Glovis Star ו- Hermes Leader, אניות גלנוע בדומה לאנייה ״גלקסי לידר״ שנחטפה, שלפי חברת ״אמבריי אינטל״ שינו את נתיביהן ביום ראשון. אחת מהן שינתה את יעדה הסופי ואילו האנייה השנייה המתינה מספר שעות בים סוף ולאחר מכן המשיכה בדרכה


14:05 ,21.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

48 שעות לאחר ההודעה ביום א׳ כי המורדים החות׳ים חטפו את אניית הגלנוע Galaxy Leader, שנמצאת בבעלות חברת ״ריי״ של איש העסקים הישראלי רמי אונגר, מתגלה כי שתי אניות סוחר של החברה שינו את נתיבי השיט שלהן. כך עולה מאיכוני הספינות ומחברת ביטחון השיט הבריטית Amberli Intel. 

 

מדובר באניות Glovis Star ו- Hermes Leader, אניות גלנוע בדומה לאנייה ״גלקסי לידר״ שנחטפה, שלפי חברת ״אמבריי אינטל״ הסיטו את נתיביהן ביום ראשון. ״הרמס לידר״ כבר שטה באזור נישטון שבמזרח תימן - בטרם הסתובבה בחזרה לכיוון חצי האי ההודי, וציינה את היעד החדש: המבנטוטה, סרי לנקה. מנגד, גלוביס סטאר ״משכה״ כמה שעות בים האדום בטרם המשיכה בדרכה ביום שני.

 

לפי מינהל השיט האמריקני MARAD, ״גלקסי לידר״ נחטפה כ-50 מייל מערבית לעיר הנמל חודיידה. חטיפתה הביאה לזעם גדול בטוקיו, משום שהחברה שחכרה אותה היא חברת ניפון יוסן היפנית. נזכיר כי הרשויות היפניות פנו לערב הסעודית, עומאן ואיראן כדי שיתערבו באירוע, אך לא נראה שינוי מצד החות׳ים בעתיד הנראה לעין.