דיווח: צי האניות המפטרלות בים סוף צריך להכפיל כוחו

ארבע ספינות של האיחוד האירופי מפטרלות במים מול חופי תימן מאז פברואר. המספר המצומצם של כלי השיט מגביל את מבצע Aspides לחלק קטן מדרום הים האדום, ליד מיצר באב-אל-מנדב. אדמירל גריפאריס: ״אין לנו כל כך הרבה אניות והשטח שאנחנו צריכים לכסות הוא עצום״


09:38 ,23.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

כוח ימי שנפרס על ידי האיחוד האירופי כדי להגן על כלי שיט בים האדום צריך להכפיל את גודלו. ארבע ספינות של האיחוד האירופי מפטרלות במים מול חופי תימן מאז פברואר. בזמן הזה, הם סיפקו ״סיוע צמוד״ ל-164 ספינות, הפילו יותר מתריסר כלי טיס בלתי מאוישים והשמידו ארבעה טילים בליסטיים נגד ספינות, אמר אדמירל ואסיליוס גריפאריס בראיון לתקשורת.

 

״אין לנו כל כך הרבה אניות והשטח שאנחנו צריכים לכסות הוא עצום״, אמר. ״אני לוחץ על כל המדינות החברות באיחוד לספק לנו יותר משאבים״. 

 

לצי האמריקני יש צי של נושאות מטוסים באזור, כולל נושאת USS Dwight D. Eisenhower ושלוש ספינות מלחמה. 

 

נציין כי למשימת האיחוד האירופי יש מנדט הגנתי וכל גידול בגודל הצי שלה המפטרל בים האדום יהיה כדי לאפשר לכוח להגדיל את הטווח הגיאוגרפי שלו, אמר גריפאריס. ״אנחנו לא מאמינים שפגיעה בחות׳ים עשויה לפתור את הבעיה״, אמר. ״כמה מדינות אחרות ניסו פעולות דומות לפני כמה שנים וכמה מדינות אחרות עדיין עושות ואנחנו רואים שזה לא תורם לפתרון הבעיה״.

 

המספר המצומצם של כלי השיט העומד לרשותו הגביל את מבצע Aspides לחלק קטן מדרום הים האדום, ליד מיצר באב-אל-מנדב בין תימן לג׳יבוטי - נקודת חנק שבה ספינות חשופות במיוחד להתקפות.

 

״יש מדי יום כ-40 או 50 ספינות שעוברות במיצר ולכן היא זקוקה לכמות משמעותית של ספינות כדי להיות מסוגלת לספק הגנה״, אמר. ״יש מקרים שבהם אנחנו לא יכולים לספק את ההגנה הצמודה הזו אבל אנחנו מנסים להתמודד עם הווליום״.

 

המנדט הנוכחי של מבצע אספידס מסתיים בפברואר 2025, אם כי גריפאריס אמר שהוא מצפה שהוא יוארך.