דו״ח חדש: ירידה באמינות לוחות הזמנים של הספנות

על פי דוח חדש של סוכנות המידע הימי Sea Intelligence המהימנות הגלובלית ממשיכה לדעוך ועומדת על 64% זה החודש הרביעי ברציפות. הסחר מאסיה לחוף המזרחי של צפון אמריקה ממשיך להיות בעייתי מבחינת אמינות עם ביצועי הגעה בזמן של פחות מ-50%


13:44 ,31.10.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

סוכנות המידע הימי Sea Intelligence פרסמה את דוח האמינות החודשי עבור משלוח מכולות עבור חודש ספטמבר 2023 ואשר מתייחס לאמינות לוחות הזמנים. 

 

על פי דוח הסוכנות, המהימנות הגלובלית ממשיכה לדעוך ועומדת על 64% זה החודש הרביעי ברציפות. זה מצביע על כך שלמרות שהתעשייה התאוששה מנקודת השפל של מגפת הקורונה שעמדה על ביצועים של 30% ״בזמן״ בתחילת 2022, יש לכאורה התייצבות ברמה לא מעט מתחת למרווח של 70-80% שהיה נורמלי בעשור הקודם.

 

הסחר מאסיה לחוף המזרחי של צפון אמריקה ממשיך להיות בעייתי מבחינת אמינות. ספטמבר מציין את החודש ה-37 ברציפות עם ביצועי הגעה בזמן של פחות מ-50%. מתוך 34 נתיבי הסחר המנוטרים, אף נתיב סחר אחר לא ראה ביצועים נמוכים כל כך בעקביות במשך 3 שנים.

 

על פי דוח הסוכנות, ב-5 השנים שלפני המגיפה הסחר הכי לא אמין מבחינת ביצועים ועמידה בזמנים היה מאירופה לאפריקה כאשר רק 52% מההפלגות עמדו בזמנים. נתון זה היה גרוע בהרבה מהמסחר השני עם הביצועים הנמוכים ביותר, שראה 61% הגעה בזמן - הסחר בין אסיה לאפריקה. 

 

כאמור, כעת - על פי הדוח - הסחר בין אסיה לחוף המזרחי של צפון אמריקה מציג כעת ביצועים גרועים יותר מאשר הסחר בין אירופה לאפריקה ב-35 החודשים האחרונים ברציפות.