גם CMA CGM מחפשת הסכם שיתוף אוניות

לאחר ששותפותיה לשעבר לברית ה-P3 מארסק ו-MSC הודיעו על כניסתן להסכם, מציינים אנאליסטים את UASC ו-CSCL כמועמדות ההגיוניות


11:18 ,16.07.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר נפילת ברית הספנות P3 ולאחר שמארסק ליין ו-MSC חתמו על הסכם שיתוף אוניות (2M) שוקלת CMA CGM, חברת הספנות השלישית שהיתה חברה ב-P3, להצטרף גם היא להסכם שיתוף אוניות.

 

לדברי משרד האנאליסטים הימיים אלפליינר, החברות המובילות להצטרף להסכם השיתוף עם CMA CGM הן UASC ו-CSCL.

 

לדברי האנאליסטים של Drewry, שתי החברות הזמינו לאחרונה אוניות בעלות קיבולת של 18 אלף TEU ועבדו עם CMA CGM בעבר. החברה הצרפתית אמורה לקבל לא פחות מ-28 אוניות בעלות קיבולת של 9,000 TEU, שחלקן מתאימות לשרת במסגרת קווי הסחר בכיוונים צפון-דרום.

 

לדברי אלפליינר, הסכם של CMA CGM עם UASC ו-CSCL (2CU) יצור תחרות ישירה עם חברות המחזיקות בהסכמים דומים, כגון 2M, CKYHE ו-G6. זאת ועוד: קווי הסחר בהם תתרחש התנגשות ישירה בין ההסכמים הוא אסיה-אירופה, שבו מחזיקה ה-2M בנתח שוק של 33% והמזרח הרחוק-הים התיכון, שבו יש לה נתח שוק של 38%.