בטווח הארוך עלולות בריתות הספנות להתגלות כאכזבה, שלא לומר כישלון. כך טוען אנאליסט בכיר של חברת הייעוץ אלפליינר.
האנאליסט, Tan Hua Joo, דיבר לאחרונה בכנס של מימון במגזר הספנות שנערך בלונדון. לדבריו, ההתלהבות הראשונית הנוצרת לאחר הקמת עוד ברית חדשה, עשויה שלא להימשך זמן רב, היות והיא אינה מתכון ליציבות, לפחות לא כמו שאירע בקונסורציומים שקמו לפני 30 שנה, עת פרצו מלחמות מחירים סביב ההובלה הימית בקרב שותפות הברית.
בנוסף אמר Tan, שהטרנד החדש של מגזר הספנות – בריתות ורכישה של מגה אוניות, עשוי שלא לספק את היציבות אותה מחפשות חברות הספנות בטווח הארוך. לדבריו, הנהירה אחר הגודל החלה עם הטריפל אי של מארסק וכן בעקבות השירות דיילי מארסק ב-2011.
אולם, הוסיף, כשמארסק, חברת הספנות הגדולה בעולם, לא יכולה להוביל מספיק מטען בכדי לעמוד ברווחיות, היא יזמה את ברית ה-P3, שבמידה והיתה קמה היתה בעלת נתח שוק של 45% בקווי הסחר אסיה-אירופה.
לאחר שרגולטורים בסין לא אישרו את הברית, הקימה מארסק ברית החדשה, ה-2M, עם MSC לבדה, מה שדחף בתמורה את השותפה השלישית ב-P3, CMA CGM, להקים את ברית ה-Ocean Three עם צ'אינה שיפינג ו-UASC.
Tan ציין שאפילו אוורגרין, הפרש הבודד הנצחי של מגזר הספנות, הצטרפה לבסוף לברית ה-CKYH.