ברית הענק: מארסק, MSC ו-CMA CGM מקימות את ה-P3

255 אוניות, 29 לופים והובלה של 2.6 מיליון TEU בשנה בקווי הסחר מזרח-מערב. תחילת הפעילות צפויה ברבעון השני של 2014, תלוי בקבלת אישורים רגולטוריים


00:00 ,18.06.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

מארסק ליין, MSC ו-CMA CGM, שלוש חברות הספנות הגדולות בעולם, הגיעו להסכמה משותפת על הקמת ברית ספנות חדשה.

על פי הודעה שהוציאה קבוצת איי פי מולר-מארסק, מדובר בקונסצוריום ענק שייקרא P3, במסגרתו יפליגו 255 אוניות ב-29 לופים, מתוך כוונה להוביל 2.6 מיליון TEU בשנה.

הברית החדשה תפליג בכיוונים מזרח-מערב ותשרת את קווי הסחר אסיה-אירופה, הטראנס-פאסיפיק והטראנס-אטלנטיק.

תחילת הפעולות של ה-P3 צפויה להתבצע ברבעון השני של 2014, לאור קבלת האישורים הרגולטורים הנדרשים. בנוסף צריכות חברות הספנות עצמן להגיע לסיכומים סופיים בנוגע להקמת הקונסצוריום, דבר המצופה להתרחש ברבעון האחרון של 2013.

עדיין לא ידוע איך, והאם, תשפיע הברית החדשה על הסחר מ/אל ישראל. היחידה שפוקדת ישירות את נמלי ישראל היא MSC, כשמארסק ליין עושה זאת באמצעות Seago Line ובאמצעות אוניות הזנה של מארסק.

עדיין לא ידוע גם איך תתחרה ה-P3 עם בריתות ה-G6 וה-CKYH.

בהודעה שהוציאה מארסק ליין נמסר שהסיבה להקמת הברית היא הירידה בדרישה בשנים האחרונות, כמו גם קיבולת היתר של חברות הספנות והצורך בשיפור ובייעול השירות ללקוחות.

עוד נמסר בהודעה, שהאוניות של ה-P3 ימשיכו להפליג עצמאית, כמו גם ההפלגות שמבצעות החברות בשלושה קווי הסחר. הפעולות של ה-P3 יתואמו מתוך מרכז הפעלה משותף שיוקם, כשהמכירות, השיווק ושירות הלקוחות, ימשיכו להתנהל עצמאית.

עוד נמסר, שכל אחד מהקווים יציע פקידות ישירות וקבועות יותר בנמלים אותם הוא משרת, עם זמני שיטעון מהירים יותר ושירותים גמישים ללקוחות.

תחת הברית החדשה יציע כל אחד משלושת הקווים יותר פקידות שבועיות בנמלים אותן פוקדות החברות בצורה עצמאית. לדוגמא, הברית מתכננת שמונה פקידות שבועיות בין אסיה לצפון אירופה, כמו גם יותר פקידות ישירות בנמלים.