בעלי EVER GIVEN נתבעים

חברת חילוץ והצלה השייכת לרויאל בוסקאליס ווסטמינסטר טוענת כי הבעלים היפנים של אניית המכולות הענקית עדיין חייבת לה מיליונים רבים על חלקה בשחרור אניית המכולות הענקית. האניה עלתה על שרטון בתעלת סואץ לפני שנתיים בדיוק


08:44 ,05.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

כמעט שנתיים לאחר תאונת הספנות המפורסמת של אניית ה-Ever Given בתעלת סואץ, וההתיידנות המשפטית טרם הסתיימה. בימים אלה דן בית משפט בלונדון בתביעה של  SMIT, חברת חילוץ השייכת לרויאל בוסקאליס ווסטמינסטר. חברת ההצלה טוענת כי הבעלים היפנים של אניית המכולות הענקית, Shoei Kisen Kaisha, עדיין חייבת לה מיליונים רבים על חלקה בשחרור אניית המכולות הענקית שעלתה על שרטון על פני נתיב המים המצרי במרץ 2021.

 

עורכי הדין של הבעלים היפנים טוענים כי רשות תעלת סואץ היא זו שעמדה מאחורי מרבית  העבודות לשחרור האנייה באורך 400 מ׳. הבעלים של ה-Ever Given נאלץ לשלם לרשות תעלת סואץ מיליוני דולרים רבים כדי לשחרר את הספינה מרשות המצרים, וזאת חודשים לאחר שהוצפה מחדש.

 

גם מארסק תובעת את הבעלים היפנים של האנייה. חברת הספנות הדנית טוענת כי נגרמו לה נזקי איחורים כתוצאה מאירוע חסימת התעלה והיא תובעת סך של כ-40 מיליון דולר פיצויים.