'בעיות טכניות' מעכבות שחרור 16 אנשי צוות הודים מהאנייה MSC Aries

המו״מ על שחרורם של 16 חברי צוות הודים מהאנייה MSC Aries המוחזקים באיראן מתעכב עקב 'בעיות טכניות'. הודו קיבלה גישה קונסולרית ומדווחת על מצב בריאותי טוב של אנשי הצוות. דובר משרד החוץ הודי מדגיש התחייבויות דו-צדדיות שטרם בוצעו


14:48 ,26.04.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

כמעט שבועיים חלפו מאז שאניית המכולות MSC Aries נחטפה על ידי צבא איראן, אמש (יום ה׳) הודיעה ממשלת הודו על היבטים "טכניים" המונעים כרגע את חזרתם של 16 אנשי הצוות ההודיים הנותרים בשבי, מקרב 24 אנשי הצוות על האניה.

 

נזכיר כי הצוערת אן טסה ג'וזף, היא היחידה מבין 17 אנשי הצוות ההודיים ששירתו על האניה MSC Aries, ששוחררה ב-18 באפריל, חמישה ימית לאחר החטיפה, לאחר "מאמצים משותפים" של הנציגות ההודית בטהרן וממשלת איראן.

 

במסגרת תדרוך שבועי לתקשורת שקיים דובר משרד החוץ של הודו, רנדיר ג'איסוול, הוא ציין כי 16 ההודים במצב בריאותי "טוב". לדבריו, הנציגות ההודית קיבלה גישה קונסולרית לאזרחים ההודים שנעצרו על ידי השלטונות האיראניים.

 

״ביקשנו וקיבלנו גישה קונסולרית ל- 16 אנשי הצוות מהודו. הנציגים שלנו הלכו לשם ונפגשו. הם בקשר רציף עם המשפחות. הבריאות שלהם טובה. ואין להם בעיות מכל סוג״, הוא אמר והוסיף: "בכל הנוגע לחזרתם, הנושא כרוך בעניינים טכניים מסוימים, יש כמה התחייבויות של הצדדים, וברגע שזה ייעשה, זה ישפיע מתי הם יחזרו", הוסיף.

 

כאמור, על האניה MSC Aries שירתו 17 אנשי צוות מהודו כחלק מהצוות שמנה 25 אנשים. מאז החטיפה, הודו הייתה בקשר עם איראן כדי להבטיח את שחרור אזרחיהם. הודו יצאה בימים האחרונים בקריאה להוריד מיידית את המתיחות בין המדינות.

 

נזכיר כי האניה MSC Aries נחטפה ב-13 באפריל ע״י כוחות איראניים ליד מיצר הורמוז, כשעליה מטען בשווי כולל של כ-93 מיליון דולר שנועד ליעדים ב-7 מדינות לרבות ישראל. עיקר המטען כלל פטרוכימיקלים, פולימרים מפלסטיק ומוצרי פלדה.

 

עם פרוץ המשבר קראו ארה״ב ובריטניה בקריאה לשחרר את האניה ואנשי הצוות מיידית. האירוע מעלה דאגות לגבי ביטחון נתיבי הסחר העולמיים והשפעותיו על יציבות הסחר הימי.